معلمان باید زمینه شکوفایی استعدادهای دانش آموزان را فراهم کنند
سپیدارآنلاین: گروه فرهنگی
معاون توسعه پژوهش و برنامه ریزی آموزش وپرورش ناحیه دو کرج با اشاره به نقش معلمان در نهادینه کردن پژوهش در جامعه گفت: معلمان پژوهنده باید زمینه شکوفایی استعداد دانش آموزان را در ابعاد مختلف فراهم کنند.
فروهر کاووسی در نخستین کارگاه آموزشی معلم پژوهنده در سالن شهید رجایی ناحیه دو کرج افزود: پژوهش عامل مهمی در تولید دانش و راهی برای جستجوی آگاهی است و با نهادینه کردن پژوهش در برنامه آموزشی دانش آموزان از همان سال های اولیه تحصیل، زمینه برای رشد وشکوفایی و بروز خلاقیت و نوآوری فراهم می شود. وی اظهار کرد: هدف از انجام تحقیق و پژوهش شناخت علمی و دقیق پدیده ها و مسائل اجتماعی، بررسی و کشف علل و عوامل ایجاد کننده یک مسئله یا مسائل معین است. وی افزود: محقق با تحقیق خود می خواهد امور و پدیده ها را به محک فکر و تجربه آزمایش کند و آنها را با زمینه های اندیشه و درک خود بر اساس یک روش علمی مطابقت دهد. کاووسی گفت: تحقیق و پژوهش یک مجاهدت علمی مستمر است که برای ترسیم اهداف متعالی سند تحول بنیادین، زمینه شکوفایی استعدادهای دانش آموزان باید به دست توانای معلمان پژوهنده تحقق پیدا کند. معاون توسعه پژوهش و برنامه ریزی آموزش وپرورش ناحیه دو کرج گفت: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی آشنایی و آگاهی معلمان از نحوه پژوهش در عمل است. وی ادامه داد: در این دوره آموزشی که برخی از مدیران مدارس و رابطین پژوهش و نمایندگان معلمان حضور دارند، مطالبی درباره نحوه اقدام پژوهی و گزارش نویسی ارائه شد. کاوسی با بیان اهمیت و ضرورت این کارگاه گفت : هدف از برگزاری این دوره آموزشی، کاربردی کردن پژوهش و بهره مندی مفید ازتجربیات فرهنگیان به منظور بهبود کیفیت روش های تدریس و آموزش و مسائل تربیتی است. وی افزود: تحقیقات کاربردی برای آموزش و پرورش بسیار مهم بوده و طراحی برنامه به منظور همکاری بیشتر در اقدام پژوهی و درس پژوهی لازم وضروری است این کارگاه آموزشی با حضور 220نفر از فرهنگیان در سالن رجایی آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج، برگزار شد.
منبع ایرنا