22 دی 1394
شماره خبر: 156416

البرز ظرفیت های مناسبی در زمینه تئاتر در اختیار دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

البرز ظرفیت های مناسبی در زمینه تئاتر در اختیار دارد


دبیر جشنواره تئاتر فجر استانی البرز با اشاره به اینکه حضور مستمر گروه های تئاتر در جشنواره فجر تاثیر مثبتی در روند تئاتر استان دارد، گفت: استان البرز ظرفیت های مناسبی در زمینه تئاتر در اختیار دارد.
ابراهیم شریفی افزود: امسال شش استان البرز، فارس، آذربایجان شرقی، بوشهر، خراسان رضوی و یزد میزبان و برگزار کننده بخش فجر استانی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر هستند.
برنامه های این بخش از 19 دی ماه آغاز شده و به شکل متناوب تا 30 دی ادامه خواهد داشت. استان البرز نیز از 19 دی ماه به مدت چهار روز این رخداد را در کرج برگزار می کند. شریفی افزود: با توجه به ظرفیت بسیار مناسب تئاتر در استان البرز که با حضور متوالی گروه های نمایشی این استان ظرف دو سال اخیر در جشنواره تئاتر فجر همراه شده و در روند رو به رشد تئاتر استان نیز در دو سال اخیر که هم تاثیر گذار و هم دائمی بوده است درخواست میزبانی جشنواره استانی در البرز را داشتیم و پس از نهایی شدن برگزاری فجر استانی در البرز، تشکیل اتاق فکر را در اولین فهرست کاری قرار دادیم و با همکاری نهاد های فرهنگی و بخش خصوصی ستاد اجرایی جشنواره تشکیل شد. وی ادامه داد: جلسات خوبی با دوستان در مرکز هنرهای نمایشی و بخش خصوصی برقرار شد و در کنار آن نیز تبلیغات خوبی در سطح استان البرز، فضای مجازی و بیلبورد ها در اتوبان تهران –کرج و سطح استان صورت گرفت و پوشش بسیار مطلوب رسانه ای داشتیم. شریفی درباره برنامه های جنبی تئاتر فجر استانی البرز، گفت: تلاش کردیم فضای مناسبی برای پذیرایی از هنرمندان استان های خراسان شمالی ، کرمانشاه و استان تهران که با آثارشان در جشنواره البرز حضور داشتند فراهم کنیم. دبیر جشنواره تئاتر فجر استان البرز تصریح کرد: قسمت ویژه که علاوه بر سایر برنامه ها در فجر استانی البرز تدارک دیدیم، نامگذاری سالن اصلی تئاتر شهر کرج به نام استاد و پیشکسوت تئاتر استان البرز داوود فتحعلی بیگی بود که در روز افتتاحیه در مراسم با شکوهی تالار به نام او نامگذاری شد که هم مورد استقبال اهالی تئاتر قرار گرفت و هم تجلیلی بود از وی تا زمانی که در قید حیات هستند این پاسداشت از استاد صورت گیرد. وی افزود: علاوه بر این مورد افتتاح نمایشگاه تخصصی عکس و نمایشگاه کتب تخصصی تئاتر و اجرای نمایش های تئاتر های خیابای از جمله برنامه های این استان برای برگزاری جشنواره استانی البرز است. دبیر جشنواره تئاتر فجر استانی البرز همچنین استقبال بسیار مطلوب مردم از برنامه های جشنواره را که با توجه به همکاری گسترده رسانه ها و تبلیغات مطلوب حاصل شده بود از نکات مثبت این دوره جشنواره تئاتر فجر استانی البرز ذکر کرد.
جشنواره تئاتر فجر استانی البرز روز سه شنبه 22 دیماه با برگزاری مراسم پایانی به کار خود خاتمه می دهد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود