23 دی 1394
شماره خبر: 156498

رسانه ها از پرداختن به شایعات بررسی صلاحیت کاندیداها و تبلیغات زودهنگام انتخاباتی خودداری کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

رسانه ها از پرداختن به شایعات بررسی صلاحیت کاندیداها و تبلیغات زودهنگام انتخاباتی خودداری کنند


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز،گفت: رسانه ها از پرداختن به شایعات بررسی صلاحیت کاندیداها و تبلیغات زودهنگام انتخاباتی خودداری کنند.
سید موسی حسینی کاشانی اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن ایام انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و حسب قوانین انتخابات و تبلیغات انتخاباتی و بعضا مشاهده برخی شایعات تایید یا عدم تایید صلاحیت کاندیداها و تخلفات تبلیغات انتخاباتی مقتضی است موارد ذیل توسط رسانه ها رعایت گردد.
١- تایید صلاحیت یا عدم صلاحیت کاندیداها فقط با اعلام رسمی مراجع قانونی مورد تایید است. لذا از مطرح نمودن و پرداختن به شایعات خودداری گردد.
٢- تبلیغات انتخابات فقط در ایام مجاز اعلام شده توسط وزارت کشور و مطابق با دستورالعمل مربوطه قانونی است ؛ لذا از تبلیغات زودهنگام انتخاباتی پرهیز گردد.
٣- تبلیغات انتخابات فقط مطابق با دستورالعمل مربوطه توسط وزارت کشور قانونی است ؛ لذا از تبلیغات خلاف دستورالعمل مربوطه خودداری شود.
٤- چاپ ویژه نامه های نشریات فقط با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و به صورت لایی نشریه اصلی مجاز است. بدیهی است تخلف از قوانین و مقررات این حوزه به معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی جهت تذکر به مدیر مسئول نشریه و طرح در هیات نظارت بر مطبوعات همچنین مراجع استانی جهت اقدامات قانونی لازم ارسال می گردد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ستان البرز، ضمن قدردانی از زحمات همه تلاشگران عرصه اطلاع رسانی استان که با تمام توان در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برمی دارند اظهار داشت رسانه ها با پرداختن به اخبار انتخابات که از مراجع قانونی و رسمی اعلام می گردد ، همچنین بیان مطالب موضوعی در باب اهمیت مشارکت در انتخابات ، زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم آورند.
وی افزود: مطالب مورد اشاره کتبا به رسانه های استان و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت نظارت های قانونی لازم ابلاغ گردیده و عملکرد رسانه ها توسط کارگروهی در مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی روزانه رصد خواهد شد و ضمن ارسال تخلفات مربوطه به معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مراجع قانونی استان با تخلفات رسانه ای طبق قوانین مربوطه رفتار خواهد شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود