8 بهمن 1394
شماره خبر: 157560

تئاتر کودک «لبخند اژی» در کرج روی صحنه می‌رود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تئاتر کودک «لبخند اژی» در کرج روی صحنه می‌رود


نمایش «لبخند اژی» با محوریت نگاهی به تهاجم فرهنگی از هشتم تا بیست و یکم بهمن ماه جاری در سالن استاد داوود فتحعلی بیگی کرج روی صحنه می رود.
حسین خدادی کارگردان و نویسنده این اثر در حاشیه اجرای این تئاتر که پیش از ظهر امروز روی صحنه رفت، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نمایش کودک «لبخند اژی» به مبحث تهاجم فرهنگی می پردازد و داستان یک اژدها را روایت می کند که از کشور بیگانه آمده است و می خواهد فرهنگ خودش را به مردم روستا تحمیل کند، اهالی روستا را جادو می کند و سعی در تغییر فرهنگ آنها دارد که اهالی با کمک هم متحد شده و بر اژدهای بیگانه غلبه می کنند. به گفته کارگردان و نویسنده تئاتر کودک لبخند اژی، طراحی صحنه و دکور این اثر به شکل فانتزی و کودکانه بوده و فضای کارتونی دارد. خدادی که حدود ۳۰ سال از فعالیت هنری اش در زمینه نقاشی و تاتر می گذرد، با اشاره به اینکه نباید در کار کودک غم باشد، گفت: در تئاتر کودک باید به دوران کودکی تداعی شود چرا که همین تداعی برای کودکان جذاب می شود در نمایش کودک نباید از غم خبری باشد. حسین خدادی که عضو کانون نویسندگان و کارگردانان ایران است، بازیگران این نمایش را مهران سلگی، میثم رایئجی، یاسمن اریایی، گوهر قادری، رضا بهشتی، ایمان سایمی، الیکا خدادی، مانی میرخانی، سام راد ذوقی معرفی کرد و گفت: دستیار کارگردان این تئاتر فاطمه داوودیان، آهنگ ساز امیر محمد جعفری، و طراحی دوخت و لباس بر عهده فاطمه داوود یان است.
نمایش لبخند اژی به کارگردانی و نویسندگی حسین خدادی و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، از امروز هشتم تا بیست و یکم بهمن ماه در سالن استاد داوود فتحعلی بیگی روی صحنه می رود. در کارنامه هنری خدادی تئاترهای «اهای یکی بیاد کمک»، «وصله‌های دوست داشتی» و «یک خنده از ته دل» دیده می شود. وی بیش از ۶۰ دیپلم افتخار از جشنواره های مختلف دریافت کرده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود