13 بهمن 1394
شماره خبر: 157867

توسعه عمرانی کتابخانه ها در البرز رشد مضاعف داشته است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

توسعه عمرانی کتابخانه ها در البرز رشد مضاعف داشته است


کارشناس عمرانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز با تشریح اقدامات عمرانی انجام شده سال جاری در کتابخانه های استان توسعه عمرانی این اماکن را رو به رشد و مضاعف عنوان کرد.
مهندس رحیم اعلاء توسعه و بهسازی کتابخانه های عمومی شهرستان های استان البرز را از اقدامات سال جاری این اداره کل عنوان کرد و گفت: توسعه و بهسازی کتابخانه های امیر کبیر، در شهرستان کرج و علامه امینی در شهرستان فردیس و ایجاد بخش مستقل مرجع، افزایش بنای سالن های مطالعه، بخش نابینایان، بخش کودک، کلاسهای فوق برنامه را از اقدامات عمرانی در این دو کتابخانه ذکر کرد.
وی در ادامه تعبیه فضای مستقل 50 متر مربعی جهت کاربری بخش کودک در کتابخانه امام باقر (ع) شهرستان نظرآباد و تامین وسایل گرمایشی در این کتابخانه و پیگیری های لازم مبنی بر انجام تعمیرات و اصلاحات مورد نیاز در خصوص آماده سازی کتابخانه کشن روستا جهت افتتاح این کتابخانه را از اقدامات عمرانی دانست که در سال جاری و با رویکرد توسعه بخش های کتابخانه ها و رفاه کتابداران و اعضای کتابخانه های عمومی صورت گرفته است. رحیم اعلا با اشاره به اینکه کتابخانه های عمومی استان در سال جاری طبق روال برنامه ریزی شده مورد بازدید و بازرسی عمرانی قرار گرفته اند گفت: در این راستا تعمیرات تاسیساتی، کانال کشی کولر، تعمیرات لوله آب و سرویس های بهداشتی، تعمیر آب سردکن در کتابخانه های عمومی استان و با توجه به فصل سرما افزایش 650 پره رادیاتور در نظرآباد کتابخانه های اندیشه، آیت ا... نجم آبادی و در کرج نیز کتابخانه های آیت ... طالقانی، ابن سینا و مقدس اردبیلی، شهیدان نصیری، حافظیه، آیت ... طباطبائی و امیر کبیر و همچنین در فردیس علامه امینی، شهدای مشکین دشت در دستور کار قرار گرفت. کارشناس عمران اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز تعویض کاشی و سرامیک کتابخانه های شهدای مشکین دشت، دکتر معین و علامه امینی کرج، تعمیرات برق و سیم کشی روشنایی های کتابخانه های قلم در و کتابخانه امام باقر(ع)،آیت ا... نجم آبادی شهرستان نظرآباد و دکتر معین مهرشهر ، تعمیر و نصب ایزوگام کتابخانه های شهید چمران، امام علی(ع) و شهدای گرمدره نیز در سال جاری انجام شد. مهندس اعلا در ادامه افزود: لکه گیری ایزوگام کتابخانه امام صادق(ع) نظرآباد و آیت ا... طالقانی کرج ، رنگ آمیزی بخشهایی از کتابخانه امیر کبیر و سالن های مطالعه حافظیه و کتابخانه های علامه امینی، و فجر ماهدشت و علامه طباطبائی کرج را از اقدامات عمرانی بود که از بهمن ماه سال گذشته تا بهمن ماه امسال صورت گرفته است. وی در ادامه پیشبرد پروژه کتابخانه کردان تا پیشرفت فیزیکی 90 درصدی و پیگیری مقاوم سازی سازه کردان، پیشرفت فیزیکی 85 درصدی پروژه 625 متر مربعی چهارباغ و تعویض مجری پروژه تنکمان از اداره راه و شهرسازی به شهرداری تنکمان از محل اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای استانی در سال 93 و 94 با پیشرفت حدود 30 درصدی را در راستای توسعه اماکن کتابخانه های عمومی عنوان کرد و گفت: افتتاح کتابخانه های حق انتفاع کشن روستا، یاس ماهدشت، جلال آل احمد کمالشهر و بعثت در سال جاری با همت نهاد کتابخانه های عمومی و اداره کل استان صورت گرفت . مهندس اعلا در پایان گفت: حال حاضر پیگیری های لازم با امور عمرانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در خصوص حق انتفاع کتابخانه های محله دخانیات و مهستان در حال انجام است که این مهم به زودی صورت خواهد گرفت. مردم فرهنگی و کتاب دوست شهرجدید و قدیم هشتگرد می توانند از این دو کتابخانه عمومی بهره مند شوند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود