18 بهمن 1394
شماره خبر: 158195

نشست کتاب خوان کودک به میزبانی کتابخانه های عمومی نظرآباد برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

نشست کتاب خوان کودک به میزبانی کتابخانه های عمومی نظرآباد برگزار شد


کتابداران و کتابخانه های نظرآباد میزبان نشست های ویژه کودک و نوجوان بمناسبت دهه فجر در کتابخانه عمومی امام حسن مجتبی(ع) این شهرستان بودند.
سومین نشست کتابخوان کودک و نوجوان کتابخانه امام حسن مجتبی(ع) با حضور اعضای کودک و نوجوان کتابخانه و دانش آموزان مدرسه شهید علی اکبر خسرو پور صبح 15 بهمن ماه برگزار شد. در این نشست که مسئول کتابخانه ،کتابدار بخش کودک ،مدیر ،معلمین و دانش آموزان مدرسه سمیه حضور داشتند 6 تن از کودکان و کتابدار بخش کودک به معرفی کتاب پرداختند. در این مراسم کتابداران بخش کودک به معرفی اجمالی طرح کتابخوان و اهداف آن پرداختند و قصه گویی برای کودکان با مضمون انقلاب و روایتگری حوادث انقلاب اسلامی توسط کتابدار بخش کودک از دیگر برنامه ها بود. در این نشست شش تن به معرفی کتاب پرداختند که خلاصه‌ای از کتاب‌های ارائه شده به شرح زیر است:
"آی قصه قصه قصه" / نوشته شراره وظیفه شناس / ارائه توسط رضا نصیری(عضو )
کتاب" آی قصه قصه قصه "به صورت مجموعه داستان بوده و حاوی9 قصه کوتاه است .این کتاب 7 جلدی بوده و تصویرگری آن را خانم زهره پریرخ انجام داده، بیشتر این داستان ها به صورت تخیلی و برخی داستان اجتماعی هستند. قصه سوم قصه عقاب بزرگ و ماهی کوچک است که در این قصه زاغی از گرسنگی ماهی کوچکی را از نهر کنار لانه اش شکار می کند و ماهی چون زاغ را عقاب می پندارد با او سخن می گوید و با تمجید فراوان که عقاب تیز پرواز است و شکار بزرگ به کارش می آید، زاغ را به رویا فرو برده و درلحظه ی سرنوشت سازی از چنگ زاغ می گریزد.
مهمان" / نوشته نورا حق پرست،/ ارائه توسط معصومه قادری (عضو)
کتاب "مهمان" داستانی اجتماعی دارد. تصویرگری آن را خانم سیمین شهروان انجام داده وحاوی 3 داستان کوتاه به شرح ذیل می باشد.
قصه مادر بزرگ- مهمان- اولین انشاء
مهمان ماجرای دخترکوچولویی است که پول های قلک خود را درآورده و با آن 7 تا جوجه می خرد. مادرش اصلا راضی نبوده و به خاطر این کار دخترش را سرزنش می کند که جوجه ها حیاط را کثیف می کنند یا بیمار می شوند. بعد از مدتی 3 تا از جوجه ها بیمار شده و می میرند و دخترک آن ها را زیر درخت سیب خاک می کند. ولی4 تای دیگر می مانند و بزرگ میشوند. یک خروس و 3 مرغ چاق.روزی مهمان به خانه دخترک می آید و چون هنوز پدر خانه حقوق نگرفته مادرش می خواهد مرغ ها و خروس ها را بفروشد. تا اینکه پدر از راه می رسد و چون حقوق گرفته است این اتفاق نمی افتد و دخترک پس از گریه فراوان به خاطر کار مادرش، از اینکه باز در کنار مرغ ها و خروسش می ماند خوشحال می شود.
"قصه های قرآن" / نوشته یوسف درودگر/ ارائه توسط فرنیا طیاری
کتاب قصه پیامبران، سرگذشت پیامبرانی چون حضرت آدم ،حضرت عیسی ،حضرت محمد(ص) و ... می باشد. به طور کلی قصه های این کتاب به دو بخش تقسیم می شود. یکی قصه هایی که در متن آیات به آن اشاره شده است، مانند قصه حضرت موسی(ع) و حضرت یوسف(ع). و دیگر آیه یا آیاتی از قرآن که قصه ای درباره ی آن ها در روایات اسلامی آمده است که به آن ها شان نزول می گویند، مانند قصه معراج که آیه اول سوره مبارکه اسراء در مورد آن نازل شده است و اشاره به آن شب به یاد ماندنی دارد.
"من کجا لالا کنم؟ " / نوشته محمود مشرف آزاد تهرانی / ارائه توسط نفیسه تراکمی (عضو)
کتاب من کجا لالا کنم قصه ای کوتاه به همراه شعر می باشد. این کتاب ماجرای یک گنجشک کوهی و کلاغ دشتی است. کم کم هوا رو به زمستان است و کلاغ تنبل به فکر لانه ای محکم نیست و هرچه دوستش گنجشک می گوید گوشش بدهکار نیست و برای درست کردن لانه دقت نمی کند. هر جا لانه می سازد لانه اش خراب می شود تا اینکه گنجشک به دوستش یاد می دهد و او لانه ای محکم می سازد تا از سرمای زمستان در امان باشد.
"محله میکروب خان"/ نوشته سید سعید هاشمی /ارائه توسط پریسا ملکی صابر(عضو)
کتاب محله میکروب خان به صورت داستان طنز می باشد. محله میکرو خان ساکنان زیادی دارد و با همه محله های دیگر فرق دارد. ساکنان این محله مثل همه ساکنان کره ی زمین نفس می کشند، کار می کنند، غذا می خورند، اما با همه ی ساکنان کره زمین فرق می کنند. میکروب خان بزرگ میکروب هایی است که در دهان پدر بزرگی زندگی می کند که مسواک نمیزند و با دندان هایش پسته و بادام می شکند. میکروب خان میکروب های زیادی را دور خود جمع کرده است و با هم محله میکروب خان را تشکیل داده است که در این محله اتفاقات جالبی رخ می دهد.
"تاریخ تمدن کلاغ ها" / نوشته فریدون عموزاده خلیلی / ارائه توسط مبینا خسروپور(عضو)
این کتاب به صورت داستان طنز فارسی و تخیلی می باشد. تصویرگری کتاب توسط خانم ندا عظیمی انجام شده است. در این داستان کلاغ ها تلاش می کنند که بسان انسان ها برای خود تاریخ تمدنی را فراهم بیاورند. کلاغ ها اعتقاد داشتند که هیچ حادثه مهم تاریخی نیست که کلاغ ها در آن نقش اصلی نداشته باشند. بنابراین همگی دور هم جمع شده بودند و دعواهای کلاغی شان را کنار گذاشته و درباره تاریخ تمدن خویش قار قار می کردند و در مورد نقش کلاغ ها در انقلاب کبیر فرانسه، نقش کلاغ ها در اختراع هواپیما و مثلث برمودا و جنگ جهانی صحبت می کردند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود