20 بهمن 1394
شماره خبر: 158324

عملکرد نامطلوب ارشاد سبب تعطیلی چند ماهه شورای فرهنگ عمومی البرز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

عملکرد نامطلوب ارشاد سبب تعطیلی چند ماهه شورای فرهنگ عمومی البرز شد


عضو حقیقی شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه بارها شاهد تذکرات متعدد و پدرانه نماینده ولی‌فقیه به مدیرکل فرهنگ و ارشاد البرز بودیم،گفت: متاسفانه عملکرد نامطلوب اداره‌کل ارشاد سبب تعطیلی چند ماهه شورای فرهنگ عمومی البرز شد.
حسین امیدیان با اشاره به اینکه عملکرد اداره کل و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از چند حیث قابل بررسی است اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی استان البرز به عنوان عالی ترین دستگاه فرهنگ استان که مصوبات آن لازم‌الاجرا است، توقعاتی را از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد. وی با تاکید بر اینکه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بتواند معضلات و مشکلات فرهنگی همچنین نقاط ضعف و قوت استان را بدست آورد، افزود: باید برنامه‌ریزی دقیقی در راستای رفع این مشکلات از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد صورت گیرد. عضو حقیقی شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به اینکه تذکرات متعددی را رییس و اعضا شورای فرهنگ عمومی استان البرز به مدیرکل ارشاد البرز دادند اما متاسفانه اتفاق مثبتی در این حوزه رخ نداده است، خاطرنشان کرد: این روال نامطلوب منجر به تعطیلی چند ماهه شورای فرهنگ عمومی استان البرز شد. وی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی فرهنگ با دین آمیخته شده است، تصریح کرد: باید از مجموعه ارشاد عملکردی مثبت در راستای رشد دینی جامعه ببینیم که متاسفانه نه تنها این مهم رخ نداده بلکه در اقداماتی نظیر برگزاری کنسرت‌ها به سبب کمبود نظارت مشکلات عدید‌ه‌ای به وجود آمده است. امیدیان با اشاره به اینکه مشکلی با اصل موسیقی و برگزاری کنسرت وجود ندارد اما متاسفانه نظارت‌ها به حدی ضعیف است که در کنسرت‌ها اقدامات ضد دینی جدی رخ می‌دهد، تصریح کرد: امروز اتفاقی توسط چند تن از افرادی که خود را به ظاهر هنرمند می‌دانند در سطح شهر رخ داده و بنده به عنوان کسی که در معاونت فرهنگی شهرداری کار کرده‌ام این افراد را تحت هیچ عنوان هنرمند نمی‌دانم. وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد این فضا را به نوعی ایجاد کرده که افراد بتوانند هر اقدامی که تمایل دارند انجام دهند، یادآور شد: سکوت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز معنادار است، توقع می‌رود مدیرکل ارشاد استان البرز در صحنه حاضر شود و حمایت خود را از نماینده‌ ولی‌فقیه اعلام کند تا دغدغه امام جمعه کرج برطرف شود. عضو حقیقی شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تاکید بر اینکه اگر لازم باشد در این راستا حزب‌الله مقابله لازم و برخورد جدی را انجام می‌دهد، افزود: بارها شاهد تذکرات متعدد و پدرانه نماینده ولی‌فقیه به مدیرکل فرهنگ و ارشاد البرز بودیم، امام جمعه کرج در موضوعات مختلف با صبوری تذکرات لازم را ارائه کردند و زمانی که نصیحت را سودمند ندیدند خواستار عزل مدیرکل شدند. وی با اشاره به اینکه این اقدام حق نماینده ولی‌فقیه است که در نظر دارد استان را انقلابی نگاه دارد تا به سمت مسائل دینی سوق پیدا کند، گفت: این درخواست عزل مدیرکل، طبیعی است.
امیدیان ادامه داد: در این راستا باید دید که آیا مدیرکل نظر نماینده ولی‌فقیه را جلب می‌کند و در راستای رفع مشکلات بر می‌آید یا خیر.


منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود