29 بهمن 1394
شماره خبر: 158887

آمار پیش دبستانی ها در البرز رشد 8 درصدی دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

آمار پیش دبستانی ها در البرز رشد 8 درصدی دارد


معاون آموزشی ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: امسال 15 هزار و 373 کودک در دوره پیش دبستانی شرکت کرده اند که این آمار نشان از رشد 8 درصدی کودکان در این دوره نسبت به سال گذشته دارد.
جعفر مقیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن قلم کرج، افزود: امسال 596 مرکز پیش دبستانی در مراکز شهری و روستایی البرز فعالیت دارند. وی اظهار کرد: برای کودکان در دوره پیش دبستانی مراکز دولتی و غیر دولتی البرز 795 کلاس درس دایر شده که مسوولیت آن را 824 مربی بر عهده دارد. وی با اشاره به اینکه آمار کودکان در دوره پیش دبستانی در این استان رشد خوبی داشته است اما نسبت به نرم آماری کشوری عقب هستیم که لازم است خانواده ها نسبت به نام نویسی و حضور فرزندانشان در این دوره مهم تربیتی نگاه مهربانانه و تعهدی داشته باشند. معاون آموزش ابتدایی اداره کل البرز یادآور شد: شهریه نام نویسی در دوره پیش دبستانی در مراکز دولتی و غیر دولتی بر اساس قوانین و ضوابط وزارت آموزش و پرورش است که مدیران این مراکز شرایط ویژه ای را برای پرداخت شهریه در طول دوره آموزش در نظر گرفته اند. مقیمی گفت : ما در دوره پیش دبستانی کودکانی را داریم که از نظر مالی خانواده با مشکلات خاصی روبرو هستند و این کودکان به صورت رایگان تحت پوشش قرار گرفته اند.
وی در ادامه به برگزاری دوره های آموزشی - تخصصی برای مربیان دوره پیش دبستانی در البرز پرداخت و اظهار کرد : 35 هزار و 906 تفر ساعت آموزشی برای مربیان دوره پیش دبستانی در این استان برگزار شده است. وی نظارت و ارزیابی بر عملکرد مراکز پیش دبستانی دولتی و غیر دولتی را یکی از برنامه های مهم این معاونت در البرز ذکر کرد و افزود: بر چگونگی فعالیت مربیان پیش دبستانی در این استان نظارت کامل وجود دارد زیرا دوره پیش دبستانی یکی از بسترهای مهم انگیزشی یادگیری و تربیتی در فرآیند سیستم آموزش و پرورش را تشکیل می دهد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود