12 اسفند 1394
شماره خبر: 159692

بخشی از وظایف امور تربیتی مدارس را باید به دانش آموزان سپرد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

بخشی از وظایف امور تربیتی مدارس را باید به دانش آموزان سپرد


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ، سپردن بخشی از وظایف امور تربیتی مدارس را به دانش آموزان برای مسئولیت پذیری آینده سازان ضروری دانست.
مسعود مهرانی نیا در نشست با مربیان و معاونان و مشاوران مدارس راهبران تربیتی ، سفیران همدلی و همزبانی که در کانون امام علی (ع ) برگزار شد، افزود: در گذشته همه فعالیت های پرورشی با مشارکت دانش آموزان در مدارس به مناسبت های مختلف انجام می گرفت ولی امروزه همه کارها بر عهده مربیان است. وی اظهار کرد: چند سالی است که جای مربی و بازیکن در بخش امور تربیتی عوض شده است که باید با یک جابجایی تغییراتی با هدف افزایش مشارکت دانش آموزان در کارهای تربیتی مدارس در البرز به وجود بیاوریم. وی بیان کرد: دانش آموزان امروزه به بیننده و ناظر کارهای مربیان پرورشی در مدارس البرز تبدیل شده اند در حالی که این روند به تنهایی نمی تواند در هدایت دانش آموزان به سوی فعالیت های کیفی امور تربیتی در مدارس موثر واقع شود. مهرانی نیا گفت: زمانی فعالیت های تربیتی در مدارس می تواند تاثیر گذار باشد که دانش آموزان بر حسب علایق و توانمندی در کارهای تربیتی مدارس فعال باشند و با انجام کار با رویدادها ی انقلابی ، مناسبت های دینی ، اقدامات پژوهشی و تربیتی آشنا شوند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز از مربیان پرورشی در مدارس به عنوان راهبران تربیتی یاد کرد و افزود: در رویکرد جدید امور تربیتی باید به سمت بالا بردن مشارکت دانش آموزان در اجرای برنامه های تربیتی در مدارس برویم. مهرانی نیا گفت: سبد های ویژه ای برای فعالیت های امور تربیتی در مدارس البرز تدوین شده تا دانش اموزان بر اساس انگیزه ، علاقه و توانمندی در امور تربیتی مدارس مشارکت کنند. وی بستر سازی برای رشد امور تربیتی در مدارس را یکی از برنامه های مهم این معاونت در اداره کل آموزش و پرورش البرز برشمرد و ادامه داد: لازم است، مربیان ، معاونان پرورشی و مشاوران تحصیلی برای آشنا کردن دانش آموزان با برنامه های امور تربیتی با نگاه جدید در مدارس اقدام کنند. مهرانی نیا یکی از برنامه های شاخص امور تربیتی البرز در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات هفتم اسفند در سالجای را همحوانی سرود انقلاب توسط 1357 دانش آموز در نواحی و مناطق آموزش و پرورش ، برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع انتخابات در این استان ذکر کرد. البرز 420 هزار دانش آموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود