22 اسفند 1394
شماره خبر: 160214

برگزاری سوگواره یاس نبوی در ناحیه یک کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

برگزاری سوگواره یاس نبوی در ناحیه یک کرج


به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) سوگواره یاس نبوی ویژه فرهنگیان و دانش آموزان در آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با شعار یا زهرای مرضیه برگزار شد.
فرهنگیان و دانش آموزان ناحیه یک کرج با گردهمایی در نمازخانه ها و فضای مدارس و اداره آموزش و پرورش ندای یا زهرا (س) سر دادند و آئین های ویژه ای چون مرثیه سرایی، سینه زنی ، مداحی ، خواندن زیارت ، روشن کردن شمع ، برپایی نمایشگاه یادمان شهدا، پخت آش نذری ، توزیع خرما ، قرائت مقاله ، دکلمه ، شعر ، تهیه روزنامه دیواری و پیام های آموزشی با محوریت بیانات امام خمینی (ره ) و مقام معظم رهبری در خصوص زندگینامه حضرت زهرا (س ) کردند. برپایی نمایشگاه یاس کبود دانش آموزی در کنار یادمان شهدا در قالب نمایشگاه عکس ، پوستر ، نقاشی ، مقاله و روزنامه دیواری از دیگر اقدامات 53 هزار دانش آموز ناحیه یک کرج در آستانه سالگرد شهادت حضرت زهرا (س ) را تشکیل می دهد. مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در آئین سوگواره یاس نبوی ویژه فرهنگیان که در نمازخانه و محوطه اداره این ناحیه صبح روز شنبه برگزار شد گفت: حضرت فاطمه (س) در نزد مسلمانان برترین و والامقام ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار می باشد که امروز جامعه ما نیاز به گسترش دامنه آشنایی افراد با زندگینامه و سیره آن حضرت دارد. وحید یعقوبی با اشاره به زندگی پربار آن حضرت در بخش های مختلف دینی ،اجتماعی ، خانوادگی ، و فرهنگی خاطرنشان شد: همانگونه که حضرت رسول اکرم (ص ) می فرمایند ' فاطمه سرور زنان جهانیان است' ما باید از سیره آن حضرت الگو برداری کنیم. وی اظهار کرد: با مراجعه به قرآن کریم در می یابیم که آیات متعددی در بیان شان و مقام حضرتش نازل گردیده است که از آن جمله می توان به آیه مباهله ، آیات آغازین سوره دهر ، کوثر اشاره کرد. مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج با اشاره به اینکه نام فاطمه در لغت به معنی بریده شده می باشد یادآور شد: بر طبق احادیث نبوی زهرا به معنای درخشنده است. یعقوبی ادامه داد: زهرا ، صدیقه ، مبارکه، طاهره ، بتول ، راضیه و مرضیه از القاب نام مبارک آن حضرت است که مسلمانان به ویژ ه ما ایرانیان با افتخار از آن القاب برای نامگذاری دخترانمان استفاده می کنیم. معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز گفت: حضرت فاطمه بزرگ بانوی عالم است که با سن کم و کوتاهی که داشت در جایگاه علمی ، دینی ، همسرداری ، فرزند پروری ، ایمان ، عصمت ، پارسایی الگویی بی نظیر برای مسلمانان جهان است. فرزاد شعبانی اظهار کرد: در مورد حضرت زهرا 34 روایت مشهور وجود دارد که مسلمانان با خواندن و تامل در آن را زهرایی گونه در پیش بگیریم.
وی گفت : زنان و دختران ایرانی در زندگی باید از سیره آن حضرت الگو برداری کنند تا بتوانند فرزندانی را تربیت کنند که در خط دین مبین اسلام حرکت کنند زیرا دشمن از طریق جنگ نرم به دنبال کم رنگ کردن ارزش ها و باورهای دینی در بین مسلمانان به ویژه نوجوانان و جوانان ایرانی است. وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی و هنری در زمینه ایام فاطمیه در مدارس این ناحیه ادامه داد: دانش آموزان در بخش سبک زندگی اسلامی نیاز به آموزش دارند که تلاش می شود با تعامل خانواده و مدرسه در این راستا اقدامات گسترده تر برداشته شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود