17 فروردین 1395
شماره خبر: 160673

پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي نيازمند كار علمي و تحقيقي است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي نيازمند كار علمي و تحقيقي است


مديركل آموزش و پرورش استان البرز، پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي را علاوه بر كنترل نيازمند كارعلمي و تحقيقي و استفاده از ظرفيت صاحبنظران دانست.
خسرو ساكي در اولين همايش پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در مدارس استان البرز كه با حضور معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده در دبيرستان شاهد دخترانه شهيد كلانتري آموزش و پرورش ناحيه يك كرج برگزار شد، افزود: بحث پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي دامنه گسترده اي دارد. وي اظهار داشت: يكي از مهمترين برنامه هاي دولت تدبير و اميد موضوع تحكيم خانواده، ارتقاي سلامت و توانمندي زنان به عنوان سكاندار اصلي خانواده است. وي گفت: وزارت آموزش و پرورش علاوه بر فعاليت هاي عمومي و گسترده اي كه در جهت مصون سازي دانش آموزان در قالب كتاب هاي درسي و فعاليت هاي تربيتي دارد به منظور تمركز بيشتر، واحد تخصصي دفتر مراقبت در برابر آسيب هاي اجتماعي را راه اندازي كرده كه يكي از دستاوردهاي دولت تدبير و اميد است. ساكي ادامه داد: اين دفتر مسئوليت مقابله با مخاطراتي كه پيش روي كودكان و نوجوانان ايران اسلامي قرار دارد و برنامه هاي اجرايي خاصي كه موجب پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي مي شود، انجام مي شود. وي تصريح كرد: وزير آموزش و پرورش پنج سياست اصلي و اساسي را به عنوان راهبرد اصلي وزارت خانه مطرح كرده كه يكي از آن ها توسعه مشاركت مي باشد.
انعقاد تفاهم نامه با انجمن اهساء براي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي
وي گفت: براي انجام ماموريت هاي وزارت آموزش و پرورش عرصه مشاركت خيلي گسترده و وسيع ديده شده كه براي انجام ماموريت و تحقق اهداف در چارچوب سياست هاي وزارت آموزش و پرورش و تحول در اين بخش، آموزش و پرورش استان امروز با انجمن مردم نهاد اهساء يك تفاهم نامه همكاري منعقد مي كند. مديركل آموزش و پرورش استان البرز افزود: اين تفاهم نامه به منظور آگاهي رساني به دانش آموزي براي پيشگيري از بيماري ايدز و ارتقاي اطلاعات دانش آموزان و همچنين سلامت خانواده انجام مي شود. انجمن حمايت و ياري آسيب ديدگان اجتماعي اهساء يك موسسه غيرانتفاعي، غيردولتي و عام المنفعه مي باشد كه با اهداف آگاهي رساني و پيشگيري و ارائه خدمات مشاوره اي و مددكاري اجتماعي به صورت رايگان به اقشار آسيب پذير به ويژه معلولين اجتماعي فعاليت مي كند. اين نهاد مردمي به منظور پيشگيري ثانويه از اختلالات اجتماعي، طرح حمايتهاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي از كودكان يتيم حاصل از پيوند والدين مبتلا به ايدز و زنان آسيب ديده از اين را در دستور كار خود قرار داده است. اكثر موسسين اين نهاد مردمي فرهنگيان دلسوز و درد آشناي كرج هستند كه به منظور كاهش اين آسيب اجتماعي تصميم به برگزاري كلاس هاي آموزشي و انجام مشاوره و خدمات مددكاري در سطح شهر گرفته اند و درصد هستند با حمايت همه جانبه از تعداد مبتلايان جديد كاسته و حتي به صفر برسانند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود