12 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162145

70 دانش آموخته و استاد دوره تربيت معلم كرج گردهم آمدند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

70 دانش آموخته و استاد دوره تربيت معلم كرج گردهم آمدند


همزمان با گراميداشت هفته معلم ، پس از 27 سال ، 70 نفر از دانش آموخته دوره تربيت معلم كرج گردهم آمدند و در حركتي نمادين ياد و خاطره كلاس درس معلم و شاگرد را گرامي داشتند.
يكي از اين دانش آموختگان كه مدير يكي از مدارس آموزش و پرورش ناحيه يك كرج مي باشد هدف از اجراي اين حركت نمادين را تداعي ياد و خاطره معلمان فداكار و دلسوز در اذهان عمومي ، بيان سپاس از معلمان بواسطه نقش فعال و تاثير گذار آنان در پيشرفت كشور ، يادآوري نقش و جايگاه معلم دردين مقدس اسلام و درايران اسلامي هميشه سرافراز ، پاسداشت و قدر داني ازتلاش معلمان خوب ايران به مناسبت هفته معلم با اهداء يك شاخه گل كه نشان از عشق دروني همه ما به اين قشر دلسوز جامعه دارد ذكر كرد. هاجر دوست محمدي اظهار كرد: هر چند ممكن است نام معلمان پس از گذشت سال هاي طولاني از ذهن دانش آموزان و داشجويان يك كلاس در مدرسه و دانشگاه از ياد برود ولي هيچگاه چهره مهربان ، دلسوز و عاشقانه يك معلم كه همه شاگردانش را فرزند خود مي داند از ذهن ها پاك نمي شود. وي با اشاره به دور هم جمع شدن گروه 70 نفري اشان از طريق شبكه مجازي خاطر نشان شد: همه ما تصميم گرفتيم به بهانه روز معلم با يكديگر ، نشستي دوستانه البته ضمن دعوت از استادان مهربانمان در يك فضاي فرهنگي - سنتي دركرج برگزار كنيم تا بار ديگر در كلاس درس زندگي اين معلمان عزيرحاضر شويم. وي گفت: در آن سال ها حسن اصولي ، محمود رضوان ، احمد ميرزايي ، اسدالله صمدي ، عيسي محمدي و شاهوراني مسووليت روش تدريس رياضي ، فارسي ، علوم و فنون روش تدريس را بر عهده داشتند كه هيچكدام از ما 70 نفر طي دو سالي كه در دوره تربيت معلم حصارك مشغول درس خواندن بوديم رنجش و يا خاطره اي ناخوشايند از اين استادان عزيز در قاب ذهنمان بجز مهرباني ، تعهد ، همدلي ، همفكري ، گذشت ، همراهي ، عشق به وطن و ارزش هاي انقلابي نيافتيم. دوست محمدي در ادامه به از دست دادن يكي از اساتيد اين دوره تربيت معلم به دليل بيماري در چند سال گذشته پرداخت و يادآور شد: استاد عيسي محمدي يكي از معلمان اين دوره تربيت معلم است كه براي ما دختران كه به عشق معلم شدن به اين دوره آمده بوديم و از دوري خانواده رنج مي برديم همانند ساير اساتيد اين دوره، نقش پدري ايفا مي كرد. وي گفت: ارزش و مقام معلم در كلمات نمي گنجد چراكه عشق معلمي همانند دلبستگي و عشق مادر به فرزند است زيرا همواره با تحمل سختي ها از شاگردانش مي خواهد كه به كشورمان ايران عشق بورزيم تا ايراني آباد را با همت مردم ولايتمدار اين مرزو بوم به بركت خون پاك شهيدان بسازيم.
دوست محمدي گفت : تعدادي از ما 70 نفر بازنشسته شده و مابقي شاغل هستيم كه در ديدار با استادان خوبمان در راه شغل خطير و روشنگرانه معلمي با يكديگر عهدي دوباره بستيم كه حلقه دوستي امان را محكم تر كنيم و در راه كيفيت بخشي علم و دانش در مدارس البرز تلاش مضاعف كنيم و رهرو راه امام ، شهدا و ولايت فقيه در كشور باشيم. به گفته وي در اين نشست يكي از معلمان در وصف استادان دوره تربيت معلم كرج با توجه به اخلاق ، رفتار ، گفتار ، منش و كلاس داري آن عزيزان شعر زيبايي را سروده و قرائت كرد و بار ديگر يك عكس يادگاري معلم و شاگردي پس از 27 سال چشم انتظاري گرفته شد تا از طريق رسانه هاي گروهي و شبكه مجازي به همه يادآوري كنيم، معلمان عزيز دستان مهربانتان را مي فشاريم و مي بوسيم زيرا در كلاس درس شنا كردن در اقيانوس علم ، دانش ، تجربه و مهارت خوب زندگي كردن را به ما آموختيد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود