18 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162432

افزايش ميزان مطالعه در استان البرز به اقدام جهادي نياز دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

افزايش ميزان مطالعه در استان البرز به اقدام جهادي نياز دارد


مدير كل اداره كتابخانه هاي عمومي استان البرز تفكر و اقدام جهادي را در حوزه كتابخواني و براي افزايش سطح مطالعه در جامعه ضروري خواند.
حجت الاسلام شمس اله فلاح در نشست انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان فرديس گفت: سال 95 از سوي نهاد كتابخانه ها به سال 'خواندن ' نامگذاري شده كه اميدواريم بتوانيم به كمك كتابخانه هاي استان و با همت و تلاش همگاني گام مثبتي را در جهت پيشبرد اهداف مورد نظر ، ترويج فرهنگ مطالعه و افزايش سرانه كتابخواني در استان البرز برداريم. وي افزود: در سال خواندن، سند سياست ها و شاخصه هاي نهاد كتابخانه ها بر اساس خواندن تدوين شده كه همه بايد دست در دست هم، بر اساس اين سند در راستاي افزايش سطح مطالعه در جامعه برنامه ريزي و تلاش نماييم. مدير كل اداره كتابخانه هاي عمومي استان البرز با بيان اينكه وضعيت سرانه مطالعه در جامعه ناراحت كننده است گفت: تا افق 1404 بايد حداقل 35 درصد از جمعيت استان البرز عضو كتابخانه ها باشند كه در حال حاضر 4 درصد از كل جمعيت، حدود 120 هزار نفر، عضو كتابخانه ها مي باشند. وي يادآور شد: امروز در حوزه فرهنگ بايد تفكر بايد همانند زمان دفاع مقدس باشد و كار جهادي صورت گيرد. در حوزه فرهنگي همه ما مسئوليم و موظفيم در راستاي اعتلاي فرهنگ جامعه، همه باهم كار كنيم. فلاح گفت: يك هزار و 200 متر زمين براي احداث كتابخانه در شهرك بعثت مشكين دشت اختصاص يافته است با توجه به پيگيري فرماندار در خصوص اين كتابخانه، با تخصيص اعتباري از استان ، به زودي كلنگ احداث آن به زمين خواهد خورد كه اميدواريم ظرف يكسال نيز به بهره برداري برسد. وي همچنين از متوليان امور فرهنگي شهرستان فرديس نظير اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي، آموزش و پرورش و غيره خواست نشست هاي تخصصي كتابخوان را برگزار كنند و در خصوص اخذ مجوز برگزاري و هزينه تجليل از شركت كنندگان قول همكاري داد.
فلاح با تأكيد بر اينكه در حوزه كتابخواني بايد اقدام جهادي صورت گيرد افزود: نياز جامعه امروز ما تلاش در حوزه فرهنگي است براي حل مشكلات فرهنگي، كتاب بايد به سمت منازل و خانواده ها برود و همه ما بايد تلاش كنيم مردم را به سمت مطالعه جذب نماييم. وي كتابخانه علامه اميني فرديس را جزو 20 كتابخانه برتر كشور خواند و اظهار كرد:براي نوسازي ايجاد فضا براي كلاس هاي فوق برنامه در اين كتابخانه، سال گذشته يك ميليارد ريال هزينه شده است كه كلاس هاي آموزشي با مجوز نهاد كتابخانه ها براي اعضا برگزار مي شود. مدير كل كتابخانه هاي استان البرز با بيان اينكه هريك از كتابداران ما بايد يك نشست كتابخوان برگزار و 625 عضو را جذب نمايند ادامه داد: با برگزاري نشست هاي كتابخوان و حضور نويسندگان، هنرمندان و اهل قلم، توجه به چهره هاي ملي، هنري و فرهنگي در اين نشست ها در جذب مردم به سمت مطالعه و كتابخواني مؤثر است.
آمادگي كامل كتابخانه هاي فرديس براي جشنواره كتابخوان رضوي
رئيس اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان فرديس از آمادگي كامل كتابخانه هاي فرديس براي جشنواره كتابخوان رضوي خبر داد. گلشن شيرمحمدي گفت: بر اساس مصوبات امسال مسئوليت برگزاري طرح كتابخوان رضوي بر عهده كتابخانه هاي عمومي كشور قرار گرفته است. وي افزود: هم اكنون كتاب ها در كتابخانه علامه اميني شهرستان فرديس موجود است و فايل PDF آن نيز بر روي پورتال كتابخانه هاي عمومي بارگذاري خواهد شد كه هر يك از ادارات و نهادها نيز در صورت تمايل مي توانند از نسخه ديجيتال بر روي پورتال خود بهره مند شوند. مدير كتابخانه هاي عمومي شهرستان فرديس همچنين اظهار داشت: در راستاي جذب حداكثري در اين طرح، به همكاري ادارات ارشاد اسلامي، آموزش و پرورش و شهرداري ها نيازمنديم كه اميدواريم با تعامل بيشتر و استفاده از پتانسيل هاي موجود بتوانيم مشاركت خوب مردم شهرستان فرديس را در طرح كتابخوان رضوي شاهد باشيم.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود