18 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162474

مراسم بزرگداشت مقام معلم برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

 مراسم بزرگداشت مقام معلم برگزار شد


مراسم بزرگداشت روز معلم به همت هنرستان‌ های هنرهای زیبا ی دختران و پسران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج برگزار شد.
مراسم بزرگداشت روز معلم به همت هنرستان‌ های هنرهای زیبا دختران و پسران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در سالن تئاتر شهر ارشاد برگزار شد. در این مراسم سید موسی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اشاره به مقام والای معلم گفت: معلمان مانند شمعی هستند که می سوزند تا روشنایی بخشند. متاسفانه مقام معلم در بسیاری مواقع قدر دانسته نمی شود. ما انسان ها عادت کرده ایم آنچه که مقابل دیدگان وجود دارد را ببینیم و ارج نهیم و چون زحمت های معلم و اثربخشی تلاش های او را با چشم نمی بینیم به آن بی توجه هستیم. حسینی کاشانی با اشاره به دوران معلمی خود گفت: سال ها معلم بودم و روز معلم را دوست دارم. این علاقه به این دلیل بود که می توانستم در آن روز خاص بازخورد محبت دانش آموزان را ببینم. نوشته های برخی دانش آموزان را بعد از گذر سالیان هنوز نزد خود نگه داشتم.
شغل معلمی یکی از سخت ترین مشاغل است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در بخش دیگری از سخنانش ضمن قدردانی از مقام والای معلم افزود: روز معلم بهانه ای برای اجر نهادن به تلاش های قشر زحمت کش جامعه است. معلمان شمع هایی هستند که می سوزند تا روشنایی بخشند. واقعیت امر این است که هر کدام اگر به سابقه ی خاطرات خود سری بزنیم، خاطراتی از معلم در ذهن داریم که هیچ گاه فراموش نمی کنیم. آن چه از مهربانی مادر و پدر در ذهن داریم، در معلم هم می توان دید. شغل معلمی در کنار شیرینی خاصی که دارد یکی از سخت ترین کارهاست. معلم برای انتقال مفاهیم به دانش آموزان کار بسیار سخت و سنگینی پیش رو دارد.
این مسئول در ادامه یادآور شد: متاسفانه مقام معلم در بسیاری مواقع قدر دانسته نمی شود. ما انسان ها عادت کرده ایم آنچه که مقابل دیدگان وجود دارد را ببینیم و ارج نهیم و چون زحمت های معلم و اثربخشی تلاش های او را با چشم نمی بینیم به آن بی توجه هستیم. حسینی کاشانی در پایان سخنانش گفت: در سطح جامعه در مواقعی شاهد آن هستیم که ثروت را بر علم برتر می دانند، اما فرهیخته‌ های جامعه آگاه به این امر هستند که یک ملت، وابسته به علم است و قطعاً فردی که باید زحمت هایش ارج نهاده شود، معلم است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود