18 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162482

هنرستان هنرهای زیبای پسران کرج در جشنواره های کشوری حائز رتبه شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

هنرستان هنرهای زیبای پسران کرج در جشنواره های کشوری حائز رتبه شد


مدیر هنرستان هنرهای زیبای پسران گفت: امسال در این هنرستان تلاش کردیم نقیصه های سال های گذشته را برطرف سازیم و آن حضور در جشنواره های علمی-عملی و فرهنگی-هنری است. خوشبختانه امسال در هر دو زمینه حائز رتبه شدیم.
سجاد فروغی در خصوص اهمیت به موسیقی نواحی و زنده نگه داشتن نواهای بومی و فولکلور، گفت: در هنرستان هنرهای زیبای پسران در رشته موسیقی سازهایی نواخته می شوند که متاسفانه در حال فراموشی هستند. قطعه های موسیقی نواحی درد دل و حرف هایی است که هر قوم از سال های دور نسل به نسل منتقل کرده اند و ما باید در حفظ آن ها کوشا باشیم. اگر این قطعه ها از بین رود، قطعاً بخشی از فرهنگ و میراث معنوی از بین خواهد رفت.‌ وی در پایان سخنانش از سید موسی حسینی کاشانی به عنوان فردی که سال ها از او دانش آموخته، تشکر کرد و روز معلم را به او تبریک گفت.
تقدیر از معلمان هنرستان های هنرهای زیبای دختران و پسران
در بخشی از مراسم گرامیداشت مقام معلم ، هنرجویان رشته موسیقی هنرستان هنرهای زیبای پسران قطعه هایی از موسیقی اصیل ایرانی نواختند. گروه موسیقی نکیسا که از هنرجویان سال دوم هنرستان هستند را آقایان: سینا سراجی نوازنده کمانچه، هیراد رسولی نوازنده تنبک و دف، صالح کریمی نوازنده تار و تنبور و امیرمحمد بیات نوازنده سه تار تشکیل می داد. نوازندکان گروه بندری هم محمدحسین کرمی و محمد حیات دادیان بودند. در این مراسم که با حضور سید موسی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز و معاونین فرهنگ و ارشاد استان ، مهدی ابدالی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرج، ناصر چک نژادیان رئیس دانشگاه فرهنگ و هنر، سجاد فروغی مدیر هنرستان هنرهای زیبای پسران و بیات مدیر هنرستان هنرهای زیبای دختران از معلمان هنرستان های هنرهای زیبای دختران و پسران تقدیر به عمل آمد. الهه بیک مدرس طراحی هنرهای تجسمی و مهسا بهفر مدرس کارگاه انیمیشن از هنرستان هنرهای زیبای دختران و احمد اویسی مدرس عکاسی و حجت ا... خدمت گزار مدرس رشته ریاضی از هنرستان هنرهای زیبای پسران مورد تقدیر قرار گرفتند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود