25 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162927

30 درصد مدارس ناحیه یک کرج فرسوده است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

30 درصد مدارس ناحیه یک کرج فرسوده است


مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج گفت: 30 درصد فضای آموزشی مدارس این ناحیه فرسوده است که نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد.
وحید یعقوبی افزود: ساخت کلاس درس جدید، مقاوم سازی و بازسازی مدارس فرسوده به دلیل هزینه بالا به تنهایی از عهده سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور یا آموزش و پرورش استان البرز بر نمی آید.
وی اظهار کرد: طبق اعلام سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور برای آماده سازی یک کلاس درس از صفر تا 100 آن حدود یک میلیارد و500 میلیون ریال هزینه دارد. وی با اشاره به تراکم بالای دانش آموزی در مدارس ابتدایی و متوسطه اول این ناحیه خاطرنشان شد: علت اصلی این تراکم دانش آموزی که سبب کاهش کیفیت آموزشی می شود به کمبود فضای آموزشی در مدارس ناحیه یک کرج برمی گردد. مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج بیان کرد: تراکم پایین دانش آموزان در کلاس ، اثر بخشی فرآیند آموزشی - تربیتی معلمان در کلاس درس ، افزایش دقت دانش آموزان در هنگام تدریس معلم ، حاکم شدن نظم و سکوت لازمه در کلاس ، رسیدگی بیشتر معلم به تکالیف دانش آموزان، رفع اشکالات درسی در همان روز که معلم آن درس را در کلاس تدریس کرده و در نتیجه رضایت معلم و والدین را در امور درسی - تربیتی دانش آموزان در پی دارد. یعقوبی در ادامه به روند بالای مهاجر پذیری کرج پرداخت و یادآور شد: ورود مهاجرت های بی رویه در کرج به ویژه در حوزه منطقه یک سبب شده که هر ساله کمبود فضای آموزشی نسبت به سال قبل در پایه ابتدایی و متوسطه اول محسوس تر شود. وی گفت: 40 درصد مدارس این شهرستان که بیشتر آنها دارای ساختمان آموزشی فرسوده است به صورت دوشیفته فعالیت دارد که معایب این مدارس در فرآیند تعلیم و تربیت نیز آموزش و پرورش ناحیه یک کرج را با چالش روبرو کرده است. یعقوبی با اشاره به ساخت 7 مدرسه خیر ساز در این ناحیه توسط خیرین مدرسه ساز کشوری ، استانی و منطقه اظهار کرد: ساخت و تجهیز مدارس در این ناحیه نیاز به همت والای خیرین مدرسه ساز دارد. وی تاکید کرد : روز دوشنبه همین هفته جشنواره خیرین مدرسه ساز البرز در کرج برگزار می شود که لازم است هر شهروند البرزی در این حرکت معنوی - فرهنگی با هر توان مالی به کمک آموزش و پرورش استان در زمینه ساخت و تکمیل کلاس های درس ، تجهیز مدارس به امکانات آموزشی مورد نیاز بشتابد. ناحیه یک کرج بیش از 53 هزار دانش آموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود