10 خرداد 1395
شماره خبر: 163958

مراسم محوری ارتحال امام خمینی (ره) در کرج برگزار می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

مراسم محوری ارتحال امام خمینی (ره) در کرج برگزار می‌شود


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: مراسم محوری ارتحال امام خمینی(ره) دوازدهم خرداد سال جاری با سخنرانی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در کرج برگزار می شود.
حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین روحی یزدی اظهار کرد: امسال نیز همانند سنوات گذشته سالگرد ارتحال امام و بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد با برنامه ریزی و تدابیر لازم برگزار می شود. وی افزود: مسئولیت برگزاری بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد در استان بر عهده استانداری و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه برگزاری مراسم متمرکز ارتحال امام و بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد همچنین توزیع اقلام تبلیغاتی بر عهده این شورا محول شده است، خاطرنشان کرد: مراسم محوری سالگرد ارتحال امام راحل روز چهارشنبه ۱۲ خردادماه سال جاری در محل سالن شهدای سپاه البرز برگزار می شود. روحی یزدی تصریح کرد: این مراسم با مشارکت سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز همچنین با سخنرانی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران و مداحی مرتضی طاهری برگزار می شود.
توزیع اقلام تبلیغاتی در ایام ارتحال امام
وی با اشاره به اینکه به مناسبت ۱۵ خرداد مراسمی ویژه در مسجد المهدی واقع در فلکه چهارم شهرستان فردیس برگزار می شود، گفت: حجت الاسلام و المسلمین میلان نژاد سخنرانی این مراسم را بر عهده دارد. وی با بیان اینکه در همه مساجد موجود در سطح استان البرز شب چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه مراسم محوری سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد برگزار می شود، افزود: توزیع اقلام تبلیغاتی ویژه این ایام در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز آغاز شده است. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بی کفایتی رژیم آل سعود مبنی بر تحت فشار قردادن ایرانیان در رابطه با حضور و انجام عمل حج، گفت: سال گذشته به سبب سوء تدبیر رژم آل سعود شاهد به شهادت رسیدن جمع کثیری از حجاج در منا بودیم.
روحی یزدی بیان کرد: امسال نیز با سنگ اندازی توسط حکام عربستان شاهد هستیم که این افرد سعی بر تعطیلی حج دارند از این رو از حضور حجاج ایرانی خوداری می کنند.
حکام عربستانی اصرار بر تعطیلی حج دارند
وی با تاکید بر اینکه عدم حضور حجاج ایرانی در مناسک حج بدون شک تعجب حجاج دیگر کشورها را بر می انگیزد، تصریح کرد: حجاج سایر کشورهای جهان همه ساله ارتباط خوبی با حجاج ایرانی برقرار می کردند به همین سبب عدم حضور ایرانیان در مناسک حج سال جاری به ضرر عربستان تمام می شود. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه عربستان با این اقدام سعی دارد تا به نوعی قدرت نمایی کند در حالی که سخت در اشتباه است، بیان کرد: پیرو کشتار دسته جمعی حجاج در سال ۶۶ امام خمینی (ره) به بیان اداره شورایی حرمین شریفین مرکب از کشورهای اسلامی پرداختند. وی اظهار کرد: به طور حتم هم افراد جامعه بر این باور هستند در صورتی که سرزمین وحی تحت مدیریت هر فردی غیر از آل سعود در آید بدون شک وضع از شرایط کنونی بهتر خوهد بود.
روحی یزدی در پایان خاطرنشان کرد: بی شک به فرموده خداوند عذابی دردناک در انتطار کسانی است که مانع از حضور مردم در مناسک حج و سرزمین وحی می شوند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود