22 آذر 1391
شماره خبر: 16398

20 درصد مدارس استثنایی کشور هوشمند هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

20 درصد مدارس استثنایی کشور هوشمند هستند


سپیدارآنلاین: معاون وزیر و رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: 20 درصد مدارس استثنایی کشور هوشمند هستند و تا پایان سال 80 درصد دیگر حداقل به یک کلاس هوشمند مجهز می شوند.
همایش بزرگداشت روز جهانی معلولین و تقدیر از دانش آموزان مدال آور استثنایی استان البرز با چند روز تاخیر در سالن کانون امام علی(ع) برگزار شد.
این همایش با حضور رئیس آموزش و پرورش استثنایی کل کشور، مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان، جمعی از معاونین این حوزه به همراه دانش آموزان استثنایی و مدال آور استان با اجرای سرود و نمایش توسط دانش آموزان برگزار شد.
هدف اصلی ایجاد هوشمند سازی مدارس استثنایی تفکر محور است
معاون وزیر و رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: تا پایان سال تمامی مدارس استثنایی کل کشور حداقل دارای یک کلاس هوشمند خواهد بود و هدف اصلی از ایجاد این نوع فضاها سوق دادن فرایند یادگیری به سمت تفکر محوری و پژوهش محوری است. نامدار عبداللهیان با بیان اینکه دانش آموزان ابتدایی توانایی، هوش و استعداد رسیدن به سطح دانش آموزان عادی را دارند، اظهار داشت: کمک به معلولان فقط برطرف کردن موانع فیزیکی به شمار نمی رود و اگر بتوانیم موانع فکری را در این مقوله از میان ببریم کار بزرگی انجام داده ایم. وی ادامه داد: یکی از وظایف اصلی در آموزش و پروش استثنایی طراحی سیستم های آموزشی و پرورشی است که در این سازمان به این مقوله توجه جدی شده بطوری که برای اولین بار در آموزش و پرورش استثنایی معاونت پژوهشی و تربیت بدنی تشکیل شده است. عبداللهیان با اشاره تدوین بسته توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در این سازمان، تصریح کرد: برای دانش آموزان این حوزه کتب الکترونیکی در نظر گرفته شده و همچنین محتوای کتاب های آموزشی نیز متناسب با سطوح ذهنی دانش آموزان تغییر یافته است. معاون وزیر و رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور با تاکید بر اینکه نگاه به آموزش و پرورش استثنایی باید یک نگاه تخصصی باشد از معلمان این حوزه درخواست کرد تا اشکالات کتب تالیف شده را به مرکز اطلاع داده تا برای سال تحصیلی آینده این مشکلات رفع شود.
36 هزار نوآموز در البرز سنجش شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: 36 هزار نوآموز امسال در سطح استان سنجش شده اند که علی رقم نوپا بودن استان از امکانات و تجهیزات مناسبی برخوردار بودیم.
اکبر حلیمی اظهار داشت: در این دوره استان البرز جزو معدود استانهایی بود که در مراکز سنجش آن پزشک متخصص به منظور سهل کردن فرایند حضور داشت.
وی با بیان اینکه دو هزار 300 دانش آموز استثنایی در سطح استان حضور دارند، گفت: تمامی تلاشها در راستای فراهم کردن امکانات اولیه و مناسب سازی فضاهای آموزشی با هدف ارتقای رشد و بالندگی دانش آموزان استثنایی صورت می گیرد. حلیمی تصریح کرد: مدارس استثنایی استان حداقل دارای یک کلاس هوشمند هستند که امیدواریم با مساعدت سازمان تعداد کلاس هاس هوشمند در سطح استان افزایش یابد. در

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود