10 تیر 1395
شماره خبر: 165578

تجلیل از کوچکترین عضو بنیاد نخبگان ایران در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تجلیل از کوچکترین عضو بنیاد نخبگان ایران در البرز


کوچکترین عضو بنیاد نخبگان ایران در آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در جمع فرهنگیان و تعدادی از دانش آموزان این ناحیه مورد تجلیل قرار گرفت.
سارینا بابایی یکی از دانش آموزان پایه سوم ابتدایی البرز است که از استعداد و نبوغ خدادادی ویژه ای برخودار است. استعدادی که او را از سایر کودکان هم سن و سالش متمایز کرده، به گونه ای که نامش در ردیف نخبگان ایران قرار گرفته و اکنون کوچکترین عضو بنیاد نخبگان ایران است. شاید در میان هزاران انسان تنها چندین نفر از هوش بالایی سرشار باشد که یکی از آنان که امروز برای البرز افتخار آفرینی می کند، همین سارینا بابایی است که کلاس سوم ابتدایی را به پایان رسانده و خود را برای درس خواندن در کلاس بالاتر آماده می کند. سارینا دختری با هوش، مهربان، مودب، با پوشش مناسب اسلامی - ایرانی، دارای عزت نفس بالا و بیانی شیوا و دلنشین است که در این آیین از تلاش بی وقفه پدر و مادرش در حمایت از او در به سرانجام رسیدن طرح ها و برنامه ریزی هایش برای آینده قدردانی شد. وی که مشاور معاون وزیر علوم نیز است، گفت: در زنگی یک هدف بزرگ در زمینه ساخت کلیه مصنوعی دارم تا با این دست آورد علمی - بومی ایرانی بتوانم به جامعه بشری در علم پزشکی خدمت کنم. سارینا بابایی اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف ارزشمند که نقش موثری در درمان بیماران و رهایی بیماران کلیوی از در طاقت فرسای آن دارد هم اکنون در مرکز تخصص دیالیز ایران مشغول مطالعه و تحقیق هستم.
وی بیان کرد: تعطیلات تابستان برای من که علاقه زیادی به نوشتن و تحقیق دارم بسیار شیرین است، زیرا در کنار بازی های کودکانه، تفریح و گردش خانوادگی می توانم زمان بیشتری برای انجام اقدامات پژوهشی و داستان نویسی داشته باشم. پدر این دانش آموز نخبه البرزی هم در این آئین گفت: سارینا وقتی 2 ساله بود زبان فارسی را به خوبی صحبت می کرد و در 4 سالگی به دو زبان فارسی و انگلیسی تسلط کامل پیدا کرد. رضا بابایی افزود: سارینا نخستین کتاب کودکش را در سن هفت سالگی شروع کرد و تا پایان سال اول دبستان 10 جلد کتاب نوشت. وی با اشاره به اینکه سارینا درخانه دختری به تمام معنا از نظر احترام به والدین و سایر اطرافیان، کمک دهنده در انجام کارهای روزانه منزل، علاقه فراوان در کمک به دیگران، اهل تلاوت قرآن کریم و... است و یادآور شد: من و مادرش دوست داریم سارینا در این سن بیشتر بچگی کند و مثل بسیاری از خانواده هایی که دارای فرزند باهوش هستند علاقمند به گذراندن کلاس های بالاتر برای گرفتن مدرک دیپلم هستند را نداریم. وی از هوش به معنای شکوفا شدن یاد کرد و خاطرنشان کرد: تا جایی که ببینم سارینا خسته نمی شود او را در مسیر علمی هدایت می کنم تا دخترم به اهداف خود در عرصه فرهنگی و اختراعات پزشکی دست یابد.
وی گفت: دخترش به نوشتن و مطالعه کردن علاقه زیادی دارد و تا کنون 24 کتاب نوشته است و 900 طرح نقاشی کشیده است. معاون آموزش ابتدایی ناحیه یک کرج نیز در این آئین گفت: سارینا بابایی یکی از دانش آموزان البرزی است که برای تحقیق به این ناحیه مراجعه کرده بود و من به عنوان یک معلم از پشتکار و تلاش این دانش آموز که دارای نبوغ خدادای است بسیار خوشحال شدم. ناهید صائمیان اظهار کرد: دانش آموزان نخبه سرمایه های آموزش و پرورش هستند که با هدایت صحیح والدین و پشتیبانی فعالان آموزشی - فرهنگی در مدارس می توانند در آینده با ابتکار و خلاقیت در عرصه رشد و بالندگی کشور نقش موثری داشته باشند. وی در ادامه به نقش مهم خلاقیت پروری در سنگر علم و دانش پرداخت و بیان کرد: معلمان در کلاس درس و والدین در خانه نقش موثری در شکوفایی استعدادهای ویژه دانش آموزان نخبه دارند. معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج ادامه داد: تلاش می کنیم تا دانش آموزان مدارس با دانش آموزان با استعداد و نخبه در عرصه های علمی ، فرهنگی ، هنری ، ورزشی ، پژوهشی ، قرآنی و مخترعین ارتباط برقرار کنند تا در راه تحصیل با جدیت و اعتماد به نفس بالا عمل کنند. وی تاکید کرد: فرهنگیان و دانش آموزان ناحیه کرج افتخار می کنند که امروز سارینا بابایی دانش آموز نخبه البرزی مهمان آنان بوده است. 53 هزار نفر از مجموع 430 هزار نفری دانش آموزان البرزی در ناحیه یک کرج مشغول تحصیل هستند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود