20 تیر 1395
شماره خبر: 166056

پیام تسلیت مدیریت شهری کرج به مناسبت درگذشت بانو مهدیه الهی قمشه ای

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

پیام تسلیت مدیریت شهری کرج به مناسبت درگذشت بانو مهدیه الهی قمشه ای


مدیریت شهری کرج با صدور پیامی درگذشت بانو مهدیه الهی قمشه ای شاعر، مفسر، تحلیلگر و قرآن پژوه برجسته را به ملت شریف ایران اسلامی، اعضای خانواده و بازماندگان ایشان و همچنین جامعه فرهنگی، هنری و قرآنی کشور تسلیت گفت.
در متن این پیام تسلیت که صبح امروز صادر شد، آمده است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت بانو مهدیه الهی قمشه ای شاعر، مفسر، تحلیلگر و قران پژوه برجسته که چند دهه از عمر شریف خود را صرف خدمت به آرمان های انقلابی و قرآنی کرده بود، موجب تاسف و تاثر شد و قلب دوستداران ایشان را آزرده ساخت. بی شک اجر و پاداش واقعی سالها فعالیت های تربیتی، قرآنی و پژوهشی آن بانوی بزرگوار که ابعاد جدیدی از روحانیت و معنویت دین مبین اسلام را برای نسل کنونی آشکار ساخت و قلوب ملت را بیش از پیش با قرآن ناب محمدی پیوند داد، نزد خداوند متعال محفوظ است و روح آن مرحومه که حتی در سخت ترین روزهای بیماری نیز ادای فریضه نماز را ترک نگفت، در فردوس نعیم منزل می گزیند. بانو مهدیه الهی قمشه ای متصل به خاندانی بزرگ و شریف بوده و بین ایشان و فعالیت های فرهنگی، پژوهشی، هنری و قرآنی پیوندی عمیق و دیرینه برقرار است و آثار فاخر بسیاری نیز در این زمینه به جا مانده است که میراثی ارزشمند و گرانبها به شمار می روند و تا سالیان سال مورد استناد و مطالعه نسل های کنونی و آینده قرار خواهند گرفت. این مصیبت حزن انگیز را به ملت شریف ایران اسلامی، بازماندگان و وابستگان ایشان و همچنین علاقمندان به بانو مهدیه الهی قمشه ای صمیمانه تسلیت گفته، علو درجات برای روح آن مرحومه و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان را از درگاه باری تعالی مسئلت می نماییم.
مدیریت شهری کرج»
یادآور می شود مهدیه الهی قمشه‌ای که از چندی پیش در بیمارستان بستری بود، عصر دیروز درگذشت. این شاعر و محقق نام‌آشنای ادبیات فارسی از 22 خرداد ماه در پی مشکلات تنفسی در بیمارستان بستری بود. وی به تحقیق در مثنوی مولوی و تحلیل و تفسیر ادبیات عرفانی و تطبیق آنها با موضوعات قرآنی می پرداخت و ابیات بسیار زیادی از مثنوی را از حفظ بود و خود هم طبع شعری و ذوق ادبی داشت. وی از سن کودکی در خدمت پدر خود مهدی الهی قمشه‌ای، به شعر و ادب علاقه‌مند شده و شعر می خوانده‌ و با مثنوی الاطفال آشنا شده‌ است. از اساتید وی علاوه بر پدر، «جلال همایی»، «شهابی»، «صدرالدین محلاتی»، «دکتر شفق» و «علامه محمدتقی جعفری» می‌توان نام برد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود