21 تیر 1395
شماره خبر: 166168

خانواده ها به سوی کتابخوانی گرایش یابند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

خانواده ها به سوی کتابخوانی گرایش یابند


آزادفلاح رئیس اداره کتابخانه های عمومی نظرآباد در مراسم بزرگداشت روز ادبیات و کتابخوانی گفت: خانواده ها باید به سوی ادبیات و کتابخوانی گرایش یابند تا کودکان نیز به سمت و سوی کتاب سوق پیدا کنند .
مراسم بزرگداشت روز ادبیات کودک و نوجوانان با حضور آزادفلاح رییس کتابخانه های شهرستان نظرآباد، رقیه برگی نویسنده کتاب های کودک و نوجوان و عموم کودکان و نوجوانان علاقه مند به کتاب در کتابخانه امام محمد باقر (ع) برگزار شد. در بزرگداشت روز ادبیات کودک و نوجوانان که با چند روز تاخیر در نظرآباد برگزار شد بخش هایی همچون سخنرانی رئیس کتابخانه های شهرستان و نویسنده کتاب های کودک و نوجوان،مسابقه، اهدای جوایز و تریبونی جهت توضیح برداشت های کودکان در خصوص کتابی که خوانده اند وجود داشت که به نوعی مشوق کودکان برای مطالعه بیشتر کتاب و حضور مستمر در کتابخانه محسوب می شد. آزادفلاح ریس کتابخانه های شهرستان نظرآباد طی سخنانی از اهمیت کتابخوانی در خانواده ها سخن گفت و بیان کرد: خانواده ها باید به سوی ادبیات و کتابخوانی گرایش یابندو کتاب می تواند جایگزین بسیار خوبی برای شبکه های مخرب ماهواره ،شبکه های مجازی و حتی گوشی تلفن همراهی شود که این روزها وقت بسیاری از خانواده ها را پرکرده باشد. وی ادامه داد: باید بتوانیم کاری کنیم که کودکانمان با کتاب خو گرفته و مطالعه و جویای علم بودن به دغدغه ی اصلی آنها تبدیل شود. آزادفلاح در خصوص برگزاری این مراسم افزود: این قبیل برنامه ها توسط خود کتابخانه ها و به در خواست بخش کتابخوانی کودک کتابخانه های شهرستان نظرآباد در اکثر کتابخانه های شهرستان جهت بزرگداشت روز ادبیات کودک و نوجوان برگزار شده است. وی در ادامه در ارتباط با تعداد کودکان عضو شده در کتابخانه های کل شهرستان عنوان کرد: در کل جمعیت اعضای کتابخانه های شهرستان ۶۰۰۰نفر می باشد که قریب به ۳۰درصد این جمعیت را کودکان و نوجوانان عزیز شامل می شوند. این مسول یادآور شد: امیدواریم روزی برسد که ارگان های فرهنگی در شهرستان ما را تنها نگذاشته و بیشتر در کنارمان باشند تا ما هم بتوانیم در شرایط مطلوب تر و مناسب تری به ترویج فرهنگ کتابخوانی بپردازیم. وی در پایان در تشریح صیانت از حقوق شهروندی تاکید کرد: بهترین و بزرگترین حق صیانت از حقوق شهروندی خواندن و مطالعه کردن است که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید توجه بسیار بیشتری به این مهم معطوف گردد.
کتاب یارمهربان و چراغ راه کودکان است
در ادامه مراسم رقیه برگی نویسنده فعال در بخش کودک و نوجوان دراستان البرز ضمن معرفی کتاب “قصه های خوب برای بچه های خوب” نوشته مرحوم مهدی آذر یزدی به جایگاه مطالعه نزد کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: این روزها کودکان و نوجوانان در مقطعی ای از زندگی هستند که به یک همراه و یاور نیاز مبرم دارند و من همواره در کتاب هایی که نوشته ام تلاش کرده ام تا بتوانم نقشی هرچند کوتاه و کوچک در التیام این سردرگمی ها داشته باشم و معتقدم کتاب یار مهربان کودکان است که چراغ راه آنان خواهد بود. وی در پایان اظهار داشت: در این منطقه متاسفانه یا خوشبختانه کودکان مشوق والدینشان هستند که اگر والدین هم به اندازه فرزندانشان به مطالعه راغب بودند قطعا شرایط بسیار مطلوب تری ایجاد می شد چرا که والدین می توانند با توجه ویژه به کتاب و مطالعه توجه کودکانشان را هم به جای ماهواره و موبایل به کتاب و کتابخوانی معطوف کنند و در آنها انگیزه ی علم آموزی ایجاد نمایند. گفتنی است در این مراسم تعدادی از کودکان بخشهایی از کتابهای داستانی کودک و نوجوان را برای هم خواندند.


منبع: تصویر البرز

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود