22 تیر 1395
شماره خبر: 166202

برگزاری کارگاه حجاب و عفاف در ناحیه آموزشی یک کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

برگزاری کارگاه حجاب و عفاف در ناحیه آموزشی یک کرج


به مناسبت هفته حجاب و عفاف یک کارگاه آموزشی با موضوع جایگاه حجاب و عفاف در حفظ کرامت انسانی و پایداری کانون گرم خانواده ایرانی ویژه بانوان شاغل در پست اداری آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد.
یک کارشناس فرهنگی فعال در البرز در این کارگاه آموزشی از حجاب و عفاف بعنوان سدی محکم در برابر آسیب های اجتماعی به زنان و کانون خانواده یاد کرد.مرضیه نظری اظهار کرد: زیبایی یک زن ایرانی در حجاب تعریف شده او در محیط خانه و اجتماع معنا پیدا می کند زیرا داشتن پوشش مناسب سبب حفظ کرامت انسانی او در بین اعضای خانواده ، اطرافیان و جامعه می شود و افراد مریض الحال جرائت آسیب رساندن ، استفاده ابزاری، کالایی و یا هر سوء استفاده دیگری را پیدا نمی کنند زیرا او با حجاب و عفاف در اطراف خود یک سد امنیتی در مقابل آسیب ها احداث کرده است. وی با اشاره به آیات قرآن ، احادیث و روایات مختلف در زمینه حجاب و عفاف برای زنان و مردان در جوامع اسلامی خاطرنشان شد: جایگاه رفیع زن در دین مقدس اسلام و هویتی که معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به زنان بخشید بیانگر این واقعیت مهم است که بانوان در جامعه باید منزلت خود را با توجه به چهارچوب وظایف خود در بخش حجاب و عفاف ، اخلاق و رفتار مناسب حفظ کنند تا سلامت فردی - اجتماعی در جامعه اسلامی - ایرانی که دارای ارزش ها ی دینی - ملی است ارتقاء یابد. نظری گفت: حجاب برای یک زن ایرانی که مسوولیت تربیتی - آموزشی یک نسل را بر عهده دارد دارای یک چهارچوب و دستورالعمل است که هر یک از ما که نقش مادری - همسری در کانون خانواده را بر عهده داریم با رعایت آن اصول می توانیم از آفت و پیامدهای منفی ناشی کم توجهی و یا غفلت از حجاب و عفاف در امان بمانیم. کارشناس امور فرهنگی در البرز از دین اسلام بعنوان کاملترین دین یاد کرد زیرا در این دین توصیه های لازم برای طی کردن افراد در مسیر یک زندگی هدفمند ، چکونگی انس با معبود ، کیفیت بخشی به امور مختلف زندگی، رشد و تعالی انسان در رسیدن به کمال و سعادت دنیوی و اخروی و ... وجود دارد. نظری در ادامه به توطئه ها و برنامه های ضد دینی و انقلابی دشمنان علیه اسلام و انقلاب اسلامی ایران پرداخت و یاد آور شد: برای دیدن نگاه زیبای اسلام به زن فقط کافی است با کلام وحی آشنا شویم و اقدامات مطالعه ای را برای پی بردن به جایگاه و نقش یک زن مسلمان شروع کنیم
وی گفت: حجاب و عفاف برای زنان و مردان در جوامع اسلامی تقوی ، افزونی روزی حلال ، سبب تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی را در پی دارد. این کارشناس ادامه داد: در حال حاضر جامعه ما نیاز به آموزش مهار ت های زندگی به افراد در گروه های سنی مختلف از جمله در بخش حجاب و عفاف دارد تا شاهد کاهش محسوس آسیب های ناشی از بد حجابی در جامعه باشیم.
نظری یادآور شد : برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در ابتدا باید از کانون خانواده شروع کرد زیرا فرزندان اولین درس های زندگی ،نحوه رفتار کردن و حتی نوع استفاده از کلمات را در خانه از مادران و پدران که آینه تربیتی - آموزشی آنان را تشکیل می دهند فرا می گیرند. وی تاکید کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی - ترویجی در زمینه حجاب و عفاف در مدارس ویژه دانش آموزان و اولیاء باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد. مسوول کارشناسی امور بانوان آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز در این نشست ، حجاب و عفاف را گوهری ناب برای زنان و مردان در جامعه اسلامی ایران دانست و گفت: این کارگاه اموزشی - تخصصی با هدف ارتقاء دانش بانوان با موضوع مهم حجاب و عفاف در جامعه اسلامی - ایرانی ، نقش آن در سلامت فردی و اجتماعی ، جایگاه زن از دیدگاه اسلام و قرآن ، نقش مهم حجاب و عفاف در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در این ناحیه برگزار شده است. رزی بشارتی با اشاره به فرمایشاتی از امام راحل و مقام معظم رهبری در زمینه حجاب و عفاف در جامعه یادآور شد: از نگاه این رهبران بزرگ حفظ جایگاه و منزلت زن به حفظ حجاب و عفاف او بر می گردد زیرا حجاب یکی از ضروریات دین اسلام است. وی گفت: نه تنها حجاب برای زنان محدودیت محسوب نمی شود بلکه مصونیت است و نشانه ای بارز از تمدن و شعور برای خود فرد در جامعه بوده که سبب تحکیم پیوند خانوادگی نیز می شود. بشارتی در ادامه به فواید حجاب در تحقق امنیت اجتماعی پرداخت و اظهار کرد: حجاب دارای آثاری از جمله باعث آرامش روحی و روانی ، حفظ ارزش های انسانی ، مقابله با جنگ نرم دشمن، مصونیت زنان ، استواری خانواده و ... می شود. وی برگزاری همایش حجاب و نقش آن در تحکیم خانواده ، برگزاری کارگاه اموزشی، توزیع برشورها و پیام های آموزشی ، تهیه مقاله ، برگزاری مسابقه فرهنگی - آموزشی و برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف را از جمله برنامه های هفته حجاب و عفاف در آموزش و پرورش ناحیه یک کرج ذکر کرد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود