27 تیر 1395
شماره خبر: 166539

هفته فرهنگ و هنر البرز در فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

هفته فرهنگ و هنر البرز در فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار کرد


هفته ای به نامِ فرهنگ و هنر البرز آن هم نه در گالری و یا سالنی کوچک در گوشه ای از شهر کرج، بلکه در فضایی دلنشین و هنری در پایتخت که هر هنرمند و هنردوستی را ترغیب به بازدید می کند، آغاز به کار کرد.
این بار آثار هنریِ البرز که برخی معرف طبیعت و فرهنگِ این استان است و برخی دیگر زاده ی دستِ هنرمندان پیشکسوت استان هستند بر دیوارهای گالری های فرهنگسرای نیاوران نصب شده اند. آثاری در بخش های عکس، نقاشی، مجسمه سازی، نسخ خطی و... .برگزاری هفته فرهنگ و هنر البرز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج و با همکاری هنرمندان البرزی شنبه ٢٦ تیرماه در فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار کرد. مراسم افتتاحیه گالری ها همان روز توسط ابراهیم شریفی معاون هنری-سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شد .
شریفی در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه فرهنگ و هنر البرز در نیاوران در پاسخ به اینکه علت برگزاری نمایشگاه آثار هنری البرزیان در تهران چه بود، گفت: طی مصوباتی که در اجلاس مدیران کل مطرح شده بود، یکی از آن ها ارائه و عرضه آثار هنری هنرمندانِ استان های مختلف است. یکی از نخستین استان هایی که تمایل به اجرایی شدنِ این مصوبه را داشت استان البرز بود که با همت جناب آقای مهندس حسینی کاشانی مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز و با هماهنگی های آقای سید عباس سجادی مدیر عامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران تحقق یافت. معاون هنری- سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در ادامه افزود: با توجه به فضای زیبا و گالری های مناسبی که در این مجموعه فرهنگسرا وجود دارد، توانستیم سه گالری را برای ارائه ظرفیت های بسیار بالایی که هنرمندانِ البرزی دارا هستند را در معرض دید عموم قرار دهیم. این آثار در سه بخش متفاوت و با آثاری از پیشکسوتان و هنرمندان جوانِ البرزی به نمایش گذاشته می شود. یک بخش از نمایشگاه مربوط به آثار پذیرفته شده در جشنواره عکس طبیعت است، بخش دیگر مربوط به آثار جشنواره میراث قدما و نسخ خطی و همچنین آثار حجم توسط مجسمه سازان برجسته البرزی است .. این مسئول به اجرای موسیقی زنده توسط هنرمندان البرزی و رونمایی کتاب از دیگر برنامه های هفته فرهنگ و هنر البرز اشاره کرد و گفت: از ظرفیت های هنرمندان البرزی در حوزه موسیقی در روز ٢٨ تیرماه در فرهنگسرای نیاوران استفاده خواهیم کرد. رونمایی از کتاب، شب شعر و سخنرانی های اساتید و مسئولان در حوزه فرهنگ و هنر از دیگر برنامه های پیش بینی شده در دو روز اجرا در فرهنگسرا در روزهای ٢٨ و ٢٩ تیرماه خواهد بود . وی در بخش دیگری از سخنانش، ضمن تشکر از زحمات رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج گفت: جناب آقای مهدی ابدالی تلاش های بسیاری برای هماهنگی و برگزاری این مراسم در فضایی به زیبایی نیاوران داشتند، در معاونت هنری- سینمایی به سبب برگزاری جشنواره های مختلف، تمام هماهنگی های صورت گرفته در خصوص برگزاری نمایشگاه های فرهنگ و هنر البرز در نیاوران توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج صورت پذیرفت . شریفی در پایان ضمن دعوت از تمامی هنرمندان و هنردوستان البرزی جهت بازدید از نمایشگاه های آثار البرزی در فرهنگسرای نیاوران گفت: فرصت بسیار خوبی در فرهنگسرای نیاوران جهت ارائه آثار هنری و معرفی هنرمندان البرزی در بخش های مختلف فراهم آمده است که از تمامیِ هنردوستان و هنرمندان البرزی دعوت می کنم تا روز ٢٩ تیرماه برای بازدید از این آثار و شرکت در برنامه های جنبی مانند اجرای موسیقی، رونمایی کتاب و... به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود