2 مرداد 1395
شماره خبر: 166902

نمرات پایه نهم تحصیلی در هدایت تحصیلی دانش آموزان تاثیرگذار است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

نمرات پایه نهم تحصیلی در هدایت تحصیلی دانش آموزان تاثیرگذار است


معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اعتراض شماری از خانواده های دانش آموزان نسبت به نمرات پایه نهم تحصیلی گفت: نمرات این پایه 35 درصد در هدایت تحصیلی دانش آموزان تاثیرگذار است.
عباس سلطانیان افزود: هدایت تحصیلی در سال 95 بر اساس اسناد فرادستی و سند تحول بنیادین نسبت به سال گذشته با تغییراتی روبرو بوده که متاسفانه به دلیل آگاهی کم والدین و برخی از دانش آموزان ، شاهد نارضایتی این عزیزان در سطح مدارس ، نواحی و مناطق 8 گانه آموزش و پرورش البرز همانند برخی از استان های دیگر کشور هستیم. وی اظهار کرد: اولین سال است که در کشور هدایت تحصیلی در پایه نهم انجام می شود به گونه ای که سوابق دانش آموزان در پایه های هفتم ، هشتم و نهم با ضریب خاص هر درس محاسبه و هدایت تحصیلی دانش آموزان ثبت می شود. وی با اشاره به اینکه هدایت تحصیلی دانش آموزان دارای 100 امتیاز است خاطر نشان شد: 35 درصد از این امتیاز مربوط به سوابق تحصیلی و 65 درصد دیگر مربوط به بررسی های مشاوره ای در فرآیند هدایت تحصیلی است. معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پروررش البرز از نظر والدین ، دانش آموزان ، دبیران در دروس تخصصی هر رشته ، مشاور مدرسه که به ترتیب دارای امتیاز 5 ، 5، 10 و10 درصدی و مابقی نیز مربوط به آزمون های سه گانه روانشناختی است محاسبه می شود که از آن به نام بررسی های مشاوره ای در هدایت تحصیلی یاد می شود. سلطانیان افزود: اولیاء و دانش آموزان فقط به کارنامه تحصیلی صادر شده برای هر دانش آموز در سه پایه هفتم ، هشتم و نهم توجه می کنند در حالی که 35 درصد از امتیاز هدایت تحصیلی مربوط به سوابق تحصیلی و 65 درصد دیگر مربوط به بررسی های مشاوره ای و آزمون های روانشناختی است.
وی ادامه داد: برای آشنایی بیشتر والدین و دانش آموزان با هدایت تحصیلی و فرآیند انتخاب رشته در پایه نهم ، در مراکز مشاوره مربوط به آموزش و پرورش البرز خدمات راهنمایی و مشاوره رایگان با حضور مشاوران با تجربه فعال در مدارس استان ارائه می شود. معاون آموزش متوسطه البرز گفت: برای ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره در خصوص هدایت تحصیلی در ادارت نواحی و مناطق 8 گانه آموزش و پرورش استان میز خدمات هدایت تحصیلی دایر شده است. به گفته وی بیش از 30 هزار دانش آموز در البرز امسال انتخاب رشته تحصیلی برای ورود به پایه دوره دوم متوسطه می کنند. البرز 430 هزار دانش آموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود