10 مرداد 1395
شماره خبر: 167410

فصل مشترک نهاد کنابخانه ها و صداوسیما ارتقای فرهنگی است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

فصل مشترک نهاد کنابخانه ها و صداوسیما ارتقای فرهنگی است


نشست مدیران کل کتابخانه های عمومی استان و صداوسیمای مرکز البرز به منظور بهره مندی از ظرفیتهای طرفین در اداره کل کتابخانه های عمومی این استان برگزار شد.
در این نشست که با حضور معاون و کارشناسان ستادی اداره کل کتابخانه های عمومی و معاونین صداوسیمای مرکز البرز برگزار شد در ابتدا حجت الاسلام فلاح مدیرکل کتابخانه های عمومی استان طی سخنانی جایگاه رسانه را در امر فرهنگسازی و ارتقای فرهنگی جوامع مهم ارزیابی کرد و گفت: ارتقای فرهنگ عمومی فصل مشترک نهاد کتابخانه ها و صداو سیمای مرکز البرز است و با ایجاد تعامل میان این دونهاد فرهنگساز می توان جامعه فرهنگی را در کشور گستراند. حجت الاسلام فلاح با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب افزایش سرانه کتابخوانی و انس مردم با کتاب است و این چراغ راهی است برای دست اندرکاران نهاد کتابخانه های عمومی و دیگر نهادها که در این مسیر حرکت نموده و مردم را به خواندن کتاب های مفید و ارزشمند دعوت کنند. مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به اینکه سال 1395 در نهاد کتابخانه های عمومی سال خواندن معرفی شده است گفت: بر همین اساس اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز با پتانسیل و ظرفیتهای موجود همه تلاش خود را در راستای تحقق خواند کتاب وانس مردم با آن را خواهد داشت. حجت الاسلام فلاح در ادامه به اقدامات موثر صداوسیما در حوزه ترویج کتابخوانی اشاره کرد و گفت: صداوسیمای مرکز البرز و اداره کل کتابخانه ها می توانند با مشارکت دو سویه و ساخت برنامه های متنوع در حوزه صداو سیما نقش انکارناپذیری در حوزه فرهنگ و به خصوص کتابخوانی داشته باشند. مدیرکل کتابخانه های عمومی البرز با اشاره به ظرفیت مناسب این اداره کل در ساخت و اجرای برنامه های تلویزیونی و رادیویی گفت: بهره مندی از بخش مرجع کتابخانه ها،بخش کودک و نوجوان،بخش نابینایان،دو کتابخانه سیار و کانون های ادبی و هنری بخشی از مواردی است که می توان به عنوان محتوای مناسب و ایده آل با اجرای تخصصی کتابداران و کارشناسان این اداره کل برای مخاطبان صداوسیما ارائه داد.
ظرفیت کتابخانه ها برنامه سازی صداوسیما را غنی خواهد کرد
درادامه این نشست علی رامک مدیرکل صداوسیمای مرکز البرز، صداوسیما را طبق بیانات امام خمینی (ره) دانشگاه عمومی دانست و گفت: این دانشگاه عمومی به طور حتم به کتب ارزشمندو اساتید ویژه ای برای این کتاب نیاز دارد و کتابخانه های عمومی استان به عنوان گنجینه ای ارزشمند می توانند صداوسیما را در قالب هایی مختلف برنامه سازی یاری دهند. مدیرکل صداوسیمای مرکز البرز در ادامه این نشست افزود: همکاری میان اداره کل کتابخانه ها و صداوسیمای مرکز البرز ثمرات مثبتی رابرای مردم استان بویژه برای علاقه مندان به مطالعه داشته باشد. علی رامک توسعه برنامه های صداوسیما در راستای ترویج فرهنگ مطالعه را در دو سال گذشته مثبت ارزیابی کرد وگفت: در برنامه های مختلف رادیویی و تلویزیونی کتاب خوانی و معرفی کتاب صورت گرفته و امیدواریم با توسعه ارتباطات نرم افزاری میان کتابخانه های عمومی و صداوسیمای مرکز البرز شاهد رشد سرانه های مطالعه استانی باشیم. مدیرکل صداوسیمای مرکز البرز در پایان با اشاره به اینکه برنامه هایی همچون فروغ دانایی که با بهره مندی از پتانسیل های کتابخانه های عمومی در راستای ترویج مطالعه تهیه و از سیمای مرکز البرز پخش می شد از نمونه برنامه های موفق در راستای تعاملات بیشتر مان این دونهاد فرهنگی بود و امیدواریم این روند همکاری با برنامه های متنوع و با تنوع برنامه سازی ادامه و مورد استقبال قرار گیرد. در این نشست که کارشناسان و معاونان این دو اداره کل به تبادل نظر پرداختند و بر ادامه روند مستمر اطلاع رسانی و برنامه سازی در حوزه کتاب و کتابخوانی تاکیدکردند. همچنین بررسی راهکارها و برنامه ریزی برای ساخت و تولید برنامه های فرهنگی و متنوع در حوزه کتاب توسط معاونان وکارشناسان دو اداره کل از مصوبات این نشست بود. گفتنی است پس از پایان این نشست رامک مدیرکل صداوسیمای مرکز البرز با حضور در کتابخانه امیرکبیر کرج ضمن بازدید به عضویت کتابخانه های عمومی استان درآمد و طبق توافق با اداره کل کتابخانه های عمومی استان مقرر شد کارکنان صداوسیمای مرکز البرز نیز بصورت رایگان کارت عضویت کتابخانه های عمومی استان را دریافت کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود