11 مرداد 1395
شماره خبر: 167449

برگزاری نخستین اردوی دانش آموزی - خانوادگی در ناحیه یک آموزشی کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

برگزاری نخستین اردوی دانش آموزی - خانوادگی در ناحیه یک آموزشی کرج


نخستین اردوی دانش آموزی - خانوادگی در ناحیه یک کرج ویژه دختران و مادران در مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با هدف تقویت روابط عاطفی و روابط بین فردی در بین دانش آموزان و اعضای خانواده ، آموزش مهارت های زندگی و گذراندن یک روز شاد و خاطره انگیز در اردوگاه دانش آموزی البرز واقع در کردان ساوجبلاغ برگزار شد.
در این اردوی یک روزه گروهی از دانش آموزان دختر مدارس به دعوت از سوی سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج به همراه مادران، برادران و خواهران خود در نخستین اردوی خانوادگی این ناحیه در اردوگاه شهید بهشتی البرز که دارای طبیعت زیبا و چشم نواز در دل یک طبیعت بکر و آب و هوی خوش می باشد گردهم آمدند. معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در حاشیه برگزاری این اردو به خبرنگار ایرنا گفت: این حرکت نو فرهنگی - آموزشی از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ویژه پایگاه های تابستانی فعال در مدارس با نگاه آموزشی ، مهارتی ، تقویت روابط بین خانوادگی و غنی سازی اوقات فراغت در بین خانواده طراحی و در نواحی و مناطق 8 گانه آموزش و پرورش استان کلید خورده است. فرزاد شعبانی گفت: در این اردوی یکروزه دانش آموزان به همراه مادران ،پدران ، برادران و خواهران خود در اردوگاه شهید بهشتی البرز البته با رعایت قوانین و ضوابط اردویی دانش آموزی با همراهی سرپرست و مربیان اردو شرکت می کنند. وی بیان کرد: برگزاری دوره های آموزشی کوتاه ویژه دانش آموزان و اولیاء با حضور کارشناسان هلال احمر، آتش نشانی ، نیروی انتظامی ، مربیان سازمان دانش آموزی با خوش آمد گویی مجریان طرح از جمله ویژگی های شاخص این اردوی دانش آموزی - خانوادگی را تشکیل می دهد. وی آشنا کردن دانش آموزان با مهارت های زندگی ، امداد و نجات ، آسیب های اجتماعی از جمله فضای مجازی ، رعایت نکات ایمنی در خانه و محیط اجتماعی ، برنامه ریزی فردی برای استفاده بهینه از اوقات فراغت در کانون گرم خانواده ، ویژگی های یک دوست خوب و سالم ، راههای تحکیم بنیان خانواده را از جمله محورهای آموزشی این اردو ذکر کرد .
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج ادامه داد: دوره های آموزشی کوتاه مدت این اردوی دانش آموزی و خانوادگی بر حسب گروه سنی دانش آموزان در قالب گروه های چند نفره و برای اولیاء به صورت یک گروه برگزار شد. قاسمعلی فتخانی از آنش نشانی کرج نیز گفت: با دعوت معاونت پرورشی ، فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش به مدت یک ماه ، هر روز در جمع گروهی از دانش آموزان و خانواده هایشان به تفکیک یک روز دختران و یک روز پسران در اردوگاه دانش آموزی شهید بهشتی البرز حضور پیدا می کنیم . وی که به سمت کارشناس و مربی آتش نشانی در این اردو حضور پیدا کرده است ادامه داد: در این اردو به دانش آموزان در قالب یک کارگاه آموزشی کوتاه به دانش آموزان و اولیای آنان نکات ایمنی و هشداری در خانه و محیط اجتماعی اموزش و یادآوری می شود. وی بیان کرد: در این دوره های آموزشی به وظایف و نقش سازمان آتش نشانی و پرسنل آن برای دانش آموزان و اولیاء و نکات ایمنی که هر فرد باید آن را در خانه ، محیط کار ، تفریح و ... رعایت کند و چگونگی ارتباط سریع با سامانه آتش نشانی با شماره گیری 125 پرداخته شد. الهام عبدالهی از کارشناسان معاونت آموزش های همگانی پلیس البرز نیز به ایرنا گفت: در این طرح با هدف افزایش توجه دانش آموزان و والدین نسبت به هشداری پلیس در بخش های مختلف از جمله ارتباطات اجتماعی ، فضای مجازی ، ایمنی تلفن و رعایت نکات ایمنی در خانه و خارج از منزل مشارکت کرده ایم. وی اظهار کرد: کارشناسان پلیس آقا و خانم در جمع دانش آموزان پسر و دختر البرزی طبق جدول زمانبندی شده در این اردوی دانش آموزی و خانوادگی که اقدامی نو از سوی آموزش و پرورش استان البرز می باشد حضور پیدا می کنیم تا با آموزش های لازم به دانش آموزان و والدین ضریب ایمنی که نقش مهمی در حفظ و پایداری سلامت فردی ، اجتماع و حفظ کیان خانواده دارد را در جامعه بالا ببریم. وی بیان کرد: در این نشست های آموزشی به زبان ساده نکات آموزشی - هشداری به شرکت کنندگان به ویژه در زمینه فضای دنیای مجازی و سایر آسیب های اجتماعی با ذکر نمونه هایی از حوادث و پرونده های اتفاق افتاده و تشکیل شده در استان البرز داده می شود. زهرا هوشمند از مربیان هلال احمر البرز نیز در این زمینه گفت: دراردوی دانش آموزی - خانوادگی که در اردوگاه شهید بهشتی برگزار می شود به دنبال ارتقاء سطح دانش و مهارت فردی دانش آموزان و اولیاء آنان در زمینه وقوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی هستیم. وی بیان کرد: در این دوره آموزشی نکات آموزشی - مهارتی به زبان ساده و عملیاتی به شرکت کنندگان داده می شود با این هدف که افراد ضمن حفظ آرامش چگونه در زمان بروز حواث نکات ایمنی را رعایت کنند و به مصدومان کمک کنند. وی آشنایی دانش آموزان با وظایف جمعیت هلال احمر، نحوه گذراندن دوره های آموزشی هلال احمر در قالب دوره های امداد و نجات ، عضویت در هلال احمر ، ضرورت آشنایی اعضای یک خانواده با جعبه کمک های اولیه و چگونه می توان یک امدادگر افتخاری در جمعیت هلال احمر در این استان شد را برای دانش آموزان و والدین تشریح می کنیم. وی پاسخگویی به سوالات دانش آموزان و برگزاری مسابقات فرهنگی - آموزشی را از دیگر برنامه های این اردوی یک روزه برای دانش آموزان و خانواده هایشان عنوان کرد. در این اردوی یک ماهه بیش از 2 هزار دانش آموز با خانواده هایشان شرکت می کنند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود