30 مرداد 1395
شماره خبر: 168652

پوستر هفتمین نمایشگاه کتاب البرز رونمایی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

پوستر هفتمین نمایشگاه کتاب البرز رونمایی شد


پوستر هفتمین نمایشگاه کتاب استان البرز با حضور اهالی فرهنگ و هنر رونمایی شد.
سیدموسی حسینی کاشانی در نشست خبری با محوریت برگزاری هفتمین نمایشگاه کتاب البرز که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه چهاردهم شهریور ماه سال جاری مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب استان البرز رقم خواهد خورد، اظهار کرد: این نمایشگاه تا ۲۰ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
ضرورت افزایش اعتبار یارانه نمایشگاه کتاب البرز
وی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه در ۱۲۰ غرفه و با حضور ۱۱۰ ناشر مطرح کشور برگزار می شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه سال گذشته موفق به اختصاص ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان یارانه در نمایشگاه کتاب شدیم از این رو سعی شده میزان اعتبار یارانه ای امسال نمایشگاه نسبت به سال گذشته دو برابر و تا سقف اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یابد. وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت خصوصی برای افزایش جذابیت های نمایشگاه کتاب استان از جمله مهم ترین اقدامات در دستور کار به شمار می آید، با توجه به ظرفیت های بالای البرز در زمینه شعر، برنامه شب شعر در این دوره از نمایشگاه مورد توجه ویژه قرار می گیرد. حسینی کاشانی با تاکید بر اینکه در طول مدت زمان یک هفته برپایی و برگزاری نمایشگاه کتاب البرز، ۳ برنامه شعر اعم از شب شعر طنز، شب شعر آئینی و شب شعر شعرای جوان در حاشیه این مهم با حضور شعرای مطرح استان و کشور اجرا می شود، افزود: در این دوره از نمایشگاه کتاب ها با ۳۰ درصد تخفیف ارائه خواه شد.
کتاب فروشی‌های برتر استان البرز تقدیر می‌شوند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد تخفیف ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد، ۱۰ درصد از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد البرز و ۱۰ درصد توسط ناشران لحاظ خواهد شد.
وی با اعلام اینکه توزیع اقلام لوازم و تحریر و نوشت افزار در این نمایشگاه را شاهد خواهیم بود، گفت: برپایی شب شعر در حاشیه این نمایشگاه به واسطه معرفی ظرفیت بالای استان در این حوزه است.
در ادامه مهدی ابدالی رئیس اداره ارشاد کرج گفت: تقدیر از کتاب فروشی های برتر استان و استفاده از ظرفیت این بخش در راستای برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه امکان پذیر است. وی تصریح کرد: میزان فروش کتاب در نمایشگاه سال گذشته ۱۵۵ میلیون تومان بوده که نسبت به سنوات گذشته با ۱۵ درصد رشد همراه بوده است. در پایان این نشست از پوستر هفتمین نمایشگاه کتاب البرز رونمایی شد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود