31 مرداد 1395
شماره خبر: 168761

مدیران البرزی در پروژه مهر 95 به آموزش و پرورش کمک کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

مدیران البرزی در پروژه مهر 95 به آموزش و پرورش کمک کنند


اعضای شورای آموزش و پرورش البرز در چهل و چهارمین نشست این شورا که در استانداری برگزار شد خواستار حمایت همه جانبه دستگاههای اجرایی استان در پروژه مهر 95 جهت آماده سازی مدارس برای سال تحصیلی 96-95 شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز در این نشست گفت: در آستانه هفته دولت قرار داریم که در این ایام یاد شهیدان رجایی و باهنر را که الگوی خدمت در ایران اسلامی با عنوان معلمان دلسوز هستند را گرامی می داریم. خسرو ساکی اظهار کرد: میزبانی از 433 هزار دانش آموز البرزی در آغاز سال تحصیلی جدید نیاز به مشارکت و همدلی دستگاههای مختلف اجرایی به ویژه شهرداری های فعال در این استان دارد.
وی با اشاره به رشد 3/5 درصدی جمعیت دانش آموزی این استان در سال جدید نسبت به سال تحصیلی 95-94 خاطرنشان شد: آماده کردن شرایط مناسب برای این جمعیت دانش آموزی که با جمعیت تعدادی از استان های کشور برابری می کند نیاز به حمایت همه جانبه مدیران دستگاههای اجرایی ، خیرین مدرسه ساز و مردم دارد. مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: ایجاد بستر های مناسب در قالب پروژه مهر 95 موجب رشد کمی و کیفی فعالیت های آموزشی و تربیتی در طول یک سال تحصیلی می شود. ساکی گفت: کمبود فضای آموزشی و تجهیزاتی از مهمترین مشکلات مدارس البرز است که کاهش دامنه این مشکلات نیاز به مشارکت همه گان دارد. وی با اظهار رضایت از اجرایی شدن بیشتر مصوبات شورای آموزش و پرورش در این استان خاطر نشان شد: در سال جاری تا کنون 5 نشست شورای آموزش و پرورش در البرز برگزار شده که تاکنون بیشتر مصوبات آن اجرایی شده است. مدیر کل آموزش و پرورش البرز از شورای آموزش و پرورش البرز بعنوان عنوان یک اهرم شاخص در راستای حل مشکلات نظام تعلیم و تربیت در این استان یاد کرد و یادآور شد: خوشبختانه در این استان تعامل همه جانبه بین اعضای شورای آموزش و پرورش وجود دارد امام به دلیل نیاز استان به زیر ساخت های مناسب برای بازگشایی مدارس به مشارکت بیشتر دستگاههای اجرایی لازم داریم. دبیر پروژه مهر 95 اداره کل اموزش و پرورش البرز نیز در این نشست از پروژه مهر بعنوان نماد برنامه ریزی ، مدیریت و مظهر برنامه ریزی یاد کرد.
عباس سلطانیان افزود: در پروژه مهر به دنبال ساماندهی فضای آموزشی و نیروی انسانی در مدارس هستیم تا در کنار برطرف آسیب ها، بستر کمی و کیفی فعالیت های آموزشی - تربیتی را در مدارس البرز بوجود آوریم . وی بیان کرد: هدف اصلی پروژه مهر 95 ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های آموزشی - تربیتی در مدارس است که در این زمینه با برنامه ریزی و فعال کردن کمیته های 4 گانه تلاش می کنیم تا با همدلی و همراهی سایر دستگاههای اجرایی سال تحصیلی را با شکوه تر از سال های گذشته برگزار کنیم. سلطانیان در ادامه به اهداف پروژه مهر در مدارس این استان پرداخت و افزود: گسترش دامنه عدالت آموزشی، شناسایی دقیق تگناها و مشکلات واحد های آموزشی ، ساماندهی برنامه های آموزشی - تربیتی ، صدور ابلاغ، تهیه جدول زمانبندی ، انتخاب معاونین اداره کل بعنوان معین اجرا و نظارت برطرح ،بهینه سازی عملکرد نیروی انسانی ، برگزاری کلاس های ضمن خدمت برای معلمان ، هدایت نظام مند برنامه ها و هدایت تحصیلی دانش آموزان از جمله محورهای پروژه مهر در این البرز را تشکیل می دهد. شهردار کرج نیز در این نشست ضمن تاکید بر همکاری مجموعه شهرداری کرج در راستای آماده سازی فضاهای آموزشی افزود: آماده کمک به مدارس در بخش بهسازی و شاداب سازی مدارس و معابر در محدوده مدارس کرج هستیم. علی ترکاشوند افزود: در بخش کمک به مدارس غیر دولتی در کرج نیز این شهرداری آماده خارج کردن پرونده این واحدهای آموزشی در زمینه داشتن پارکینگ و نیز بخشش جرائم تعیین شده برای این واحدهاست. وی کمک به آموزش و پرورش را در بخش فرهنگی یکی از وظایف شهرداری ها ذکر کرد و افزود: نیاز سنجی نیازهای آموزش و پرورش در کرج که با مهاجرت بالا روبروست نیاز به اجرای یک طرح مطالعاتی تخصصی دارد که شهرداری در این زمینه به کمک آموزش و پرورش می آید. استاندار البرز نیز در پایان نشست از شورای آموزش و پرورش این استان بعنوان کارآمد ترین شورای استان یاد کرد و افزود: آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 96-95 نیاز به همکاری همه دستگاههای اجرایی دارد. سید حمید طهایی افزود: نیروی انسانی مهمترین سرمایه یک کشور را تشکیل می دهد که این سرمایه ملی در مدارس رشد و تربیت پیدا می کنند. وی تاکید کرد: همه ما باید به کمک این نهاد فرهنگی - آموزشی مهم در جامعه به ویژه در استان البرز بیایم تا دانش آموزان در سنگر علم و دانش در فضایی مناسب با تجهیزات کافی مشغول به تحصیل شوند. البرز 430 هزار دانش آموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود