4 شهریور 1395
شماره خبر: 169011

شهرستان فردیس با کمبود فضای آموزشی مواجه است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

شهرستان فردیس با کمبود فضای آموزشی مواجه است


مدیر اداره آموزش وپرورش ناحیه دو کرج و شهرستان فردیس گفت: شهرستان فردیس با کمبود فضای آموزشی مواجه است اما با همت مسئولان شهری امسال توانستیم آموزشگاه احمدی روشن را در این شهرستان افتتاح کنیم.
،فرشته فهمیده در نشست شورای آموزش وپرورش شهرستان فردیس افزود: با توجه به مشکلات فراوان و ازدیاد جمعیت دانش آموزی در شهرک بعثت مشکین دشت ظرف 40 روز مدرسه 8 کلاسه در شهرک آیت الله طالقانی تاسیس شد.وی ادامه داد: در یک ماه گذشته موفق شدیم ساخت یک مدرسه 15 کلاس درس خیرساز را در شهرک بعثت مشکین دشت آغاز کنیم. فهمیده گفت: مدرسه ارم به ساخت 4 کلاس،مدرسه نوبهار 2 کلاس،مدرسه بهارآزادی 6 کلاس،مدرسه ثارالله 4 کلاس نیاز دارد. وی اظهار کرد: مدرسه نوبهار و ارم را با تقسیم دانش اموزان به مدارس دیگر رفع مشکل شده اما باز در مدرسه ارم نیاز به کلاس دارد در مدرسه ثارلله به هیچ شکلی مشکل حل نخواهد شد مگر با ساخت 4 کلاس امیدوارم در این زمینه راهنمایی و حمایت اعضای شورای بتوانند مشکل را مرتفع کنند. وی ادامه داد: مدرسه شهدای راه آهن فردیس در حوزه اموزش اقدامات بسیار خوبی در منطقه برای رشد و تقویت آموزشی دانش اموزان شکل گرفته است. فهمیده افزود: راه یابی بیش از 40 درصد از فارغ التحصیلان هنرستان های دولتی و غیردولتی به دوره های مختلف دانشگاهی، کاهش ساعات حق التدریسی،تکمیل و ارتقای امکانات وتجهیزات کارگاههای هنرستان،توسعه کلاسهای موضوعی از 49 کلاس به 80 کلاس از اقدامات انجام شده این اداره است. وی گفت: بدلیل مهاجرت پذیری شهرستان فردیس سالانه 3 درصد رشد دانش اموزی این شهرستان فردیس می باشد. مدیر اداره آموزش وپرورش ناحیه دو کرج و شهرستان فردیس گفت: راه اندازی و تاسیس پژوهش سرای دانش اموزی و احیاء دارالقرآن در شهرستان فردیس یکی از اقدامات مهم منطقه بوده است. فهمیده افزود: بزودی مدارس فرخ آباد زیبادشت شهرستان فردیس از اداره آموزش وپرورش ناحیه 3 کرج تحویل اداره آموزش وپرروش ناحیه 2 کرج می شود. وی افزود: کسب مقامهای اول کشوری در رشته فوتسال ، نهج البلاغه،قرائت،کسب رتبه های اول در جشنواره خوارزمی در رشته ادبیات فارسی،دوم و سوم کشوری در جشنواره مهارتهای هندسی شاخه کار و دانش و رتبه اول کشوری هنرستان تربیت در طرح کشوری انتخاب هنرستان الگو(طرح طاها) از توفیقات بدست آمده این اداره است.
وی اظهار کرد: دانش اموز روژین علی کرمی در رشته ووشو قهرمان جهان،محمدمهدی شوندی در رشته باستانی،سیدعلی حسینی در رشته تکواندو و سارا رستمی(چرتکه) از دیگر افتخارات این شهرستان می باشد. شهرستان فردیس 63 هزار دانش اموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود