7 شهریور 1395
شماره خبر: 169188

قطار ششمین جشنواره تئاتر استانی البرز از راه می‌رسد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

قطار ششمین جشنواره تئاتر استانی البرز از راه می‌رسد


قطار ششمین جشنواره تئاتر استانی البرز یازدهم شهریورماه از راه می رسد تا حامل خبرهای خوشی برای علاقه مندان این هنر به یادماندنی باشد.
آثار بیست و هفت گروه نمایشی در تاریخ نهم تا دورازدهم مرداد ماه در حالی توسط هیئت داورانی متشکل از صمد چینی فروشان، خیرالله تقیانی پور و اردلان شجاع کاوه بازبینی شد که دوازده اثر نمایشی «معرکه در معرکه» به کارگردانی جمال مرتضوی، «ما هم مردمی بودیم» به کارگردانی محمد رضا مرتضوی، «جزیره» به کارگردانی سعید دشتی، «چرا نازی پرواز کرد» به کارگردانی ندا قربانیان، «هنوز تمام نشده» به کارگردانی علی رضا معروفی، «پس لرزه» به کارگردانی محمد اسماعیلزاده ها، «مخزن» به کارگردانی هادی ملکیان، «صدا فریاد می زند از سر درد» به کارگردانی محمد حسین شکر گزار، «موازی» به کارگردانی سپهر احمد زاده، «مادر» به کارگردانی لطفعلی توده فلاح، «تاول سکوت» به کارگردانی زینب قمری و «زهیر» به کارگردانی عباس هادیان به ششمین جشنواره تئاتر استانی البرز راه یافتند.
به گفته هیئت داوران این جشنواره آثار برگزیده باید تا پیش از زمان برگزاری جشنواره اجرای عمومی داشته باشند. اما؛ اجراهای ششمین جشنواره تئاتر استانی در پلاتو حیانی مهر در حالی آغاز شد که سه نمایش «پس لرزه»، «صدا فریاد می زند از سر درد» و «جزیره» اجراهای عمومی خود را برگزار کرده اند. نمایش «چرا نازی پرواز کرد» به کارگردانی ندا قربانیان به مدت ده شب در تئاتر شهر کرج اجرا شده است، همچنین نمایش «موازی» به کارگردانی و نویسندگی سپهر احمد زاده ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۸ و «معرکه در معرکه» به کارگردانی جمال مرتضوی ساعت ۱۸ الی ۲۱ روزهای هشتم تا دهم شهریور در پلاتو حیاتی مهر اجرا عموم خواهد داشت. نمایش «مادر» به نویسندگی و کارگردانی لطفعلی توده فلاح امروز (یکشنبه) ساعت ۱۹ در تئاتر شهر کرج روی صحنه می رود.
اتفاقات خوبی برای تئاتر کرج در راه است
پروا آقاجانی بازیگر نمایش «نوبت یعنی بعدی» که ماه گذشته در سالن اشراق مشهد اجرا رفته است، در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اتفاقات خوبی برای تئاتر کرج در راه است، امیدوارم شاهد آن روزی نباشیم که فرار را به سمت پایتخت ترجیج دهیم. وی در ادامه گفت: نزدیک به سه ماه از تمرینات نمایش «جزیره» به کارگردانی سعید دشتی و نمایش «ما هم مردمی بودیم» به کارگردانی محمد رضا مرتضوی گذشته است و آماده ششمین جشنواره تئاتر استانی البرز می شویم. این بازیگر در ادامه گفت: امسال با دو نمایش «جزیره» و «ما هم مردمی بودیم» آماده ششمین جشنواره تئاتر استانی می شوم و امیدوارم آثاری که در جشنواره داوری می شوند به لحاظ متن، کارگردانی و بازی ایده آل باشند تا زمانی که به فجر راه پیدا می کنند بهترین آثار باشند. آقاجانی گفت: جایزه برای من مثل یک وزنه سنگین است که کارم را سخت می کند، پس سعی می کنم به جایزه فکر نکنم، جایزه ای که قرار باشد مانع پیشرفتم باشد بهتر است نباشد.
سایه تئاتر پایتخت بر سر تئاتر کرج
پروا آقاجانی با اشاره به آنکه تئاتر کرج رو به پیشرفت است بیان کرد: تئاتر در کرج گذشت به دور از حاشیه، اتفاقات خوبی برایش در حال رقم خوردن است امیدوارم شاهد روزی نباشیم که به خاطر بی توجهی ها و احترام قائل نبودن ها فرار را به سمت پایتخت ترجیح دهیم. علی شهبازی مدیر هنری ششمین جشنواره تئاتر استانی البرز نیز اظهار کرد: شرایط برای اجرای عموم گروهای نمایشی در پلاتو استاد حیاتی مهر به گونه ای برنامه ریزی شده تا گروها با آمادگی بیشتر و با کیفت بهتری در جشنواره حضور داشته باشند. شهبازی افزود: با توجه به تعداد صندلی ها در پلاتو حیاتی مهر برنامه ریزی اجراها در ایام جشنواره بگونه ای خواهد بود که خارج از ظرفیت سالن بلیط اضافه فروخته نخواهد شد به همین منظور علاقه مندان می توانند برای تهیه بلیط از روزهای نخست آغاز به کار جشنواره اقدام کنند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود