10 شهریور 1395
شماره خبر: 169410

نشت مشترک اداره کل کتابخانه های عمومی البرز و کانون پرورش فکری کودکان برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

نشت مشترک اداره کل کتابخانه های عمومی البرز و کانون پرورش فکری کودکان برگزار شد


به منظور ارتقای سطح کیفی بخش کودک کتابخانه های عمومی استان البرز و همکاری های فی مابین نشست مشترک میان معاون و کارشناسان دو اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
، دکتر محمد کریم صابری معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز در این خصوص گفت: بخش اعظمی از اعضای کتابخانه های عمومی استان البرز کودکان و نوجوانان هستند و ما در تمام کتابخانه های عمومی استان بخش مسقل کودک داریم. بخشی که فعالیتهای آن می تواند نقش بسزایی در گرایش کودکان و نوجوانان به کتابخوانی داشته باشد. معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان در ادامه افزود: به منظور افزایش سطح کیفی بخش کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی استان، نشست مشترکی میان دو اداره کل کتابخانه های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز برگزار شد و یکی از اهداف اداره کل کتابخانه ها از این نشست نیز ارائه خدمات ویژه به اعضای کودک کتابخانه های عمومی در استان است و این مهم با بهره مندی از تخصص و تجربه مربیان کانون پرورش فکری کودکان و کتابداران بخش کودک تقویت خواهد شد. وی افزود: شاداب سازی محیط کتابخانه ها و به خصوص بخش کودک در سال جاری در سطح استان صورت گرفت و آنچه که اهمیت ویژه ای خواهد داشت ارتقای سطح کبفی و محتوایی این بخش بوده و این نشست نیز به همین منظور برپا شده است. دکتر صابری افزود: نشست کتابخوان ویژه کودک در سطح کتابخانه های عمومی یکی از اهدافی است که در راستای انس کودک و نوجوان با کتاب و کتابخوانی صورت می گیرد و می توان این نشست های تخصصی را در قالب مشترک میان کتابخانه های عمومی استان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با کیفیت و تخصص بیش از پیش تداوم بخشید.
معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز در پایان از جمله اهداف این نشست را ترغیب اعضای کانون پرورش فکری به عضویت در کتابخانه های عمومی، توزیع کتابهای کانون در کتابخانه ها، آموزش کتابداران بخش کودک و انجام فعالیتهای مشترک در زمینه جذب کودکان و نوجوانان به کتابخوانی عنوان کرد. گفتنی است در این جلسه سرکارخانم فلاح معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز اقدامات کانون در حوزه ترویج کتابخوانی و قصه گویی در میان کودکان و نوجوانان را تشریح کرد و از اقدامات موثر و تعامل میان کتابخانه های عمومی استان البرز و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استقبال کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود