10 شهریور 1395
شماره خبر: 169424

زمان و نحوه برگزاری پانزدهمین آزمون قرآن و عترت استان البرز تشریح شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

زمان و نحوه برگزاری پانزدهمین آزمون قرآن و عترت استان البرز تشریح شد


دبیر اجرایی پانزدهمین آزمون قرآن و عترت استان البرز ، زمان و نحوه برگزاری پانزدهمین آزمون قرآن و عترت در این استان را در جمع اعضای ستادی آزمون تشریح و تبیین کرد.
دومین نشست هماهنگی پانزدهمین آزمون قرآن و عترت استان البرز ،با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اعضای ستادی آزمون قرآن و عترت استان البرز در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد. حجت الاسلام دهقاندار، دبیر اجرایی پانزدهمین آزمون قرآن و عترت استان البرز با بیان این مطلب که آزمون سراسری و همزمان قرآن و عترت روز پنجشنبه ٢٠ آبان برگزار می شود، گفت: طبق نظرسنجی به عمل آمده از استان های دیگر در سطح کشور، روز برگزاری آزمون قرآن و عترت روز پنجشنبه خواهد بود، این در حالی است، که به صورت معمول در روز جمعه این آزمون صورت می گرفت، که همواره با اعتراض هایی رو به رو بود. این مسئول دومین تفاوت آزمون قرآن و عترت استان در سال جاری را مرتبط با مسابقات در بخش پرسنل ادارات خواند و گفت: یکی از امتیازهای این دوره آزمون قرآن و عترت اجرای امتیاز ویژه ای به منظور پرسنل ادارات استان است، که بر این اساس با تفاهم نامه ای که با جناب نوبخت، صورت گرفته است، افراد کارمند در صورت حضور در این آزمون از ٢٨ ساعت اضافه خدمت برخوردار خواهند شد. لازم به ذکر است، کسب ضمن خدمت برای کارمندان صرفا در بخش تدبر در قرآن است. حجت الاسلام دهقاندار توضیح داد: همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با مساعدتی حق ثبت نام ١٠٠ نفر از شرکت کنندگان را قبول کردند. این مسئول ادامه داد: پی دی اف سوره صف، تالیف حجت الاسلام قرائتی بروی سایت قرار خواهد گرفت، که کارمندان ادارات استان می توانند از آن استفاده کنند.
آزمون قرآن و عترت، محدودیت سنی ندارد
در ادامه وی در خصوص شرایط ثبت نام در آزمون عنوان کرد: تمامی داوطلبان مرد و زن، بدون هرگونه محدودیت سنی برای شرکت در این دوره از مسابقات آزاد هستند. حجت الاسلام دهقاندار تاکید کرد: شرکت عوامل برگزاری آزمون از قبیل پرسنل معاونت قرآن و عترت اداره کل استان، حراست اداره کل، کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و مدیران موسسات مجری در آزمون ممنوع است.
وی در رابطه با بحث ثبت نام در این آزمون قرآنی توضیح داد: متقاضیان به منظور حضور در این آزمون می توانند از طریق پایگاه اینترنتی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آدرس اینترنتی www.qia.ir مراجعه نمایند. معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان توضیح داد: هزینه شرکت در آزمون برای هر داوطلب طبق جدول تعیین شده از ٢٠ شهریور تا ٥ مهر یعنی ١٧ روز نخست مبلغ ٥ هزار تومان و در ١٥ روز دوم یعنی از ٦ مهر تا ٢٠ مهر مبلغ ٧ هزار تومان است.
صدور ابلاغ نامه به اعضای ستاد آزمون قرآن و عترت
دبیر اجرایی پانزدهمین آزمون قرآن و عترت استان با معرفی بخش های مختلف ستاد آزمون اظهار کرد: به منظور اجرای هرچه بهتر این آزمون بزرگ قرآنی با ابلاغ هایی که از طرف مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اعضای ستاد برگزاری اعم از جناب خوب پور، به نمایندگی از سایر اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، پورجباری، مسئول کمیته ارزیابی، زاهدی، مسئول کمیته تفاهم نامه هایی که با نهادها منعقد گردیده است. این مسئول ادامه داد: دیگر اعضای ستاد اجرایی عبارتند از: سیاوشی، مسئول کمیته اجرایی قرآن و عترت، خانم ابراهیمی به نمایندگی از شعب قرآنی استان، خانم دهقان که از میان ١٠٩ موسسه به نمایندگی انتخاب شده اند و جناب قربانی به عنوان حراست کمیته آزمون قرآن و عترت، جناب شهابی فر در بخش مطبوعات، جناب جعفری به نمایندگی مطبوعات استان و در نهایت جناب گودرزی به نمایندگی مکتب القرآن و جناب خانی به عنوان رابط ویژه آموزش و پرورش استان، جناب عسگری به عنوان مسئول روابط عمومی ستاد، انتظار می رود این دوره از مسابقات به نحو مطلوبی برگزار شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود