1 آذر 1395
شماره خبر: 170111

اجرای طرح مکمل آهن یاری و ویتامین D3 در مدارس فردیس

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

اجرای طرح مکمل آهن یاری و ویتامین D3 در مدارس فردیس


مدیراداره آموزش وپرورش ناحیه 2 کرج و شهرستان فردیس گفت که اجرای طرح آهن یاری و مکمل یاری و ویتامینD3 در مدارس متوسطه اول و دوم دختر و پسر آغاز شده است.
فرشته فهمیده افزود: در این طرح 32 هزار و 500 دانش آموزان دختر و پسر زیر پوشش مکمل آهن یاری قرار گرفتند. وی ادامه داد: دانش آموزان قرص آهن و اسید فولیک را به مدت 16 هفته و هفته ای یک عدد و ویتامین D3 ماهانه یک عدد به مدت 9 ماه در مدارس دریافت می کنند. وی هدف از اجرای این طرح را ارتقای سلامت دانش آموزان، جبران کمبود فقر آهن، مقابله با کم خونی و پیشگیری از شیوع بیماریها عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه کمبود ویتامین D موجب پوکی استخوان در دوران بزرگسالی و راشیتیسم در کودکان می شود، افزود: قرص ویتامین موجب افزایش جذب کلسیم از روده و انتقال آن به استخوان ها برای حفظ میزان کلسیم و فسفر می شود. فهمیده گفت: با توجه به اینکه فقر آهن کاهش یادگیری، خستگی زودرس، سرگیجه، کاهش توان کاری و مقاومت بدن و احتمال ابتلا به بیماریها را به دنبال دارد طرح آهن یاری در مدارس اجرا می شود. آموزش وپرورش ناحیه دو کرج و شهرستان فردیس 86 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود