5 آذر 1395
شماره خبر: 170298

25 مدرسه توسط خیرین در البرز در دست ساخت و آماده سازی است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

25 مدرسه توسط خیرین در البرز در دست ساخت و آماده سازی است


مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز گفت: 25 مدرسه توسط خیرین در مناطق کم برخوردار و پر جمعیت این استان در حال ساخت و آماده سازی است.
حسن مهرانی افزود: خیرین نیک اندیش با نگاهی معنوی به مسائل آموزشی در البرز که هر ساله با رشد جمعیت دانش آموزی بالا در میان استان های کشور برخوردار است اقدام به ساخت فضاهای آموزشی می کنند. وی اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز با نگاهی معنوی در راه مدرسه سازی که اقدامی خداپسندانه است در راه تامین فضای آموزشی برای گسترش و رشد دانش که همواره مورد تاکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده و هست گام برمی دارند. وی با اشاره به اینکه دانش آموزان آینده سازان ایران اسلامی هستند خاطرنشان شد: برای رشد و تعالی کشور در عرصه دانش باید گام های بلندی در کشور همچون حرکت خداپسندانه خیرین مدرسه ساز برداشته و تقویت شود. مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز بیان کرد: هر کلاس درسی که در کشور احداث و مورد بهره برداری قرار می گیرد حدود 100 میلیون تومان هزینه دارد در حالی که خیرین به دلیل نپرداختن بیمه و مالیات با 20 درصد کمتر هر کلاس درس را می سازند. مهرانی بیان کرد: اکنون 25 مدرسه خیری در البرز در حال تکمیل شدن است که برخی از این پروژه ها از رشد بالای 60 درصد برخوردار هستند. وی در ادامه به بازدید های انجام شده از مدارس در حال ساخت در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز پرداخت و یادآور شد: خوشبختانه خیرین نیک اندیش با رعایت قوانین ، ضوابط ، نکات فنی و استاندار در نظام مهندسی در حال ساخت و تکمیل مدارسی هستند که در برابر حوادث طبیعی از جمله زلزله همانند مدارسی که خیرین و نوسازی مدارس تا کنون احداث کرده اند مقاوم باشد.
وی ایمنی و مقاوم سازی مدارس را در درجه اولویت کار ساخت مدارس خیری برشمرد و خاطرنشان شد: دانش آموزان باید در مدارس ایمن و شاد مشغول تحصیل شوند که این مهم همواره مورد توجه خیرین نیک اندیش در سراسر کشور به ویژه استان البرز بوده است. به گفته وی: برای پیوستن به جمع خیرین البرز نیاز به تامین کل هزینه ساخت یک مدرسه نیست زیرا هر فردی با هر توان مالی می تواند به این جمع نیک اندیش بپیوندد و در این حرکت معنوی و خداپسندانه سهمی داشته باشد.مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز گفت: این استان با کمبود فضای آموزشی مواجهه است به گونه ای که کلاس های درس آن بالاترین تراکم دانش آموزی را در کشور دارد. البرز 430 هزار دانش آموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود