15 آذر 1395
شماره خبر: 170797

9 هزار دانش آموز شاهد البرزی آموزش نماز وکاهش آسیب های اجتماعی دیدند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

9 هزار دانش آموز شاهد البرزی آموزش نماز وکاهش آسیب های اجتماعی دیدند


رئیس مدارس شاهد و امور ایثار گران اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: با توجه به برگزاری اجلاس سراسری نماز 9 هزار دانش آموز مدارس شاهد این استان در زمینه نماز و نقش آن در کاهش آسیب های اجتماعی آموزش دیدند.
عباس زمانی فر افزود: این دوره آموزشی با هدف گسترش آموزه های دینی ، تاکید بر ایجاد ارتباط مستمر و عمیق بین انسان و معبود هستی ، بهره گیری از نماز بعنوان یک سد محکم در برابر آفت های دینی و اجتماعی ، آشنایی دانش آموزان با نماز در کلام امام راحل و رهبر معظم انقلاب و بیان عوامل تاثیر گذاری نماز در کاهش آسیب های اجتماعی از نگاه قرآن کریم ، علوم تربیتی و جامعه شناسی در مدارس شاهد استان البرز برگزار شد. وی از نماز به عنوان محبوب ترین برنامه ی بندگی نام برد و اظهار کرد: در آینه ی سخن پیامبر، نماز و نیایش ، محبوب ترین عمل و دوست داشتنی ترین برنامه عبادی است. وی با اشاره به نقش مهم و تاثیر گذار نماز در پالایش برنامه های روزانه افراد در زندگی فردی و اجتماعی خاطر نشان شد: باید به یاد داشته باشیم که یکی از برنامه های عملی و سازنده اسلام در اصلاح افراد یک جامعه را نماز و نیایش تشکیل می دهد.
رئیس مدارس شاهد و امور ایثار گران اداره کل آموزش و پرورش البرز بیان کرد: با توجه به نقش ارزنده نماز در زندگی انسان ، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی نماز در مدارس به کمک کارشناسان و روحانیون فعال در حوزه علوم تربیتی و دینی کردیم. زمانی فرگفت: نکات آموزشی - تربیتی در زمینه نماز و نقش آن در کاهش آسیب های اجتماعی بر اساس گروه سنی دانش آموزان با استفاده از سبک های مختلف آموزشی و مهارتی در این دوره های کوتاه مدت ارائه شد. وی با اشاره به برگزاری این دوره های آموزشی در نمازخانه های مدارس یا مساجد محله یاد آور شد: دانش آموزان در این دوره آموزشی با نقش نماز در ساختار شخصیت انسان در قالب نشست های پرسش و پاسخ در کلاس درس معلم نیز آشنایی پیدا کردند. این مسئول گفت: یکی از بخش های مهم این دوره آموزشی در مدارس شاهد را پیشگیری از آسیب های اجتماعی در خانه و مدرسه با انجام فریضه نماز تشکیل داد. زمانی فر اسلام را دین اندیشه و خرد دانست و اظهار کرد: برای گسترش فرهنگ دینی و آموزه های اسلامی به کودکان ، نوجوانان و جوانان باید نگاهی مهربانانه داشت . وی گفت: در این دوره آموزشی از وصیت نامه های شهدا ، کلیپ های آموزشی ، برپایی نمایشگاه نماز برای شناخت بیشتر دانش آموزان با نماز و نقش مهم آن در زندگی نیز استفاده شد

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود