16 آذر 1395
شماره خبر: 170858

هفته پژوهش فرصتی مغتنم برای توسعه فرهنگ پژوهش در کشور است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

هفته پژوهش فرصتی مغتنم برای توسعه فرهنگ پژوهش در کشور است


معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: هفته پژوهش فرصتی مغتنم برای توسعه فرهنگ پژوهش در کشور است که این مهم برای ایجاد و حمایت از پژوهشگران نیاز به توجه دارد.
حسین رحمانیانا افزود: پیشرفت های چشمگیر بشر در تمام زمینه های علمی در قرن حاضر حاصل پژوهش های صاحب نظرانی است که با استفاده از اصول و قوانین علمی ، پژوهش های گرانبهایی را انجام داده اند.
وی اظهار کرد: توسعه و پیشرفت هر جامعه ای در گروه استفاده از پژوهش و بررسی های مستند و دقیق است که این مهم مستلزم به کار گیری روش ها و شیوه های منظم، منطقی و دقیق است. وی از پژوهش بعنوان یک مهارت و توانمندی علمی - تحقیقی برای حل مسائل و مشکلات مختلف جامعه یاد کرد و خاطرنشان شد: در سال های اخیر اقدام پژوهی نیز در بین معلمان برای حل مشکلات دانش آموزان و مدرسه با استفاده از روش های تحقیقی کاربرد خاصی پیدا کرده است. معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: یکی از مهمترین راه های توسعه فرهنگ پژوهش برای غنای آموزش و پرورش توسعه مهارت های تحقیقاتی در میان معلمان است تا با استفاده از پژوهش زمینه رفع مشکلات دانش آموزان در مدرسه و خانه فراهم آید. رحمانیان در ادامه به کسب رتبه اول البرز در نوزدهمین دوره معلم پژوهنده کشور اشاره کرد و یادآور شد: در عرصه تعلیم و تربیت اگر بخواهیم مدارس پژوهش محور داشته باشیم باید به سراغ تربیت معلمان پژوهنده برویم که خوشبختانه در سال های اخیر معلمان با انگیزه بیشتری در این بخش گام بر می دارند. وی گفت: برای برگزاری برنامه های هفته پژوهش در اداره کل آموزش و پرورش البرز ستاد پژوهش با زیر مجموعه کمیته های مختلف فعال شده است تا برنامه های تدوین شده با کیفیت بالا در سطح مدارس و نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش این استان اجرا شود. معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش البرز برپایی 7 غرفه پژوهشی در نمایشگاه پژوهش استانی ، به نمایش گذاشتن 60 طرح پژوهشی دانش آموزی و 137 طرح معلمان پژوهنده ، بازدید روزانه 300 دانش آموز از نمایشگاه پژوهش البرز و فعال کردن میز پژوهش در نمایشگاه را از برنامه های این معاونت به مناسبت هفته پژوهش برشمرد. رحمانیان یکی از اقدامات مهم هفته پژوهش در حوزه آموزش و پرورش البرز را فعال کردن ایده بازار ذکر کرد و افزود: در قالب این طرح بستر مناسب بین دانش آموزان مخترع و پژوهشگر با مدیران مراکز تولیدی و صنعتی فراهم می شود. به گفته وی : به مناسبت هفته پژوهش از آئین تجلیل از دانش آموزان و معلمان پژوهشگر منتخب استانی و کشوری نیز در هفته آینده برگزار می شود. البرز 430 هزار دانش آموز و 40 هزار معلم دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود