29 آذر 1395
شماره خبر: 171592

دبیرخانه جشنواره ملی فیلم کوتاه ارزشیابی ابتدایی درالبرزآغازبکار کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

دبیرخانه جشنواره ملی فیلم کوتاه ارزشیابی ابتدایی درالبرزآغازبکار کرد


معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز و مسئول دبیرخانه اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه ارزشیابی کیفی - توصیفی گفت که دبیرخانه کشوری این جشنواره ملی در استان البرز در دو بخش فرهنگی و آزاد تشکیل و آغاز بکار کرده است.
جعفر مقیمی ، افزود: این دبیرخانه با هدف بهبود کیفی ارزشیابی در سطح مدارس ابتدایی و تغییر نگرش مدیران، معلمان ، اولیا و ایجاد زمینه یادگیری بهینه در دانش آموزان، برنامه ریزی برای برگزاری اولین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه ارزشیابی کیفی-توصیفی تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده است. وی اظهارکرد : لازم است کارگروه معاونت آموزش ابتدایی استان ها (اداره آموزش ابتدایی دوره اول، اداره آموزش ابتدایی دوره دوم و اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی)، مناطق، نواحی و مدارس، با اطلاع رسانی مناسب و به موقع زمینه حضور همکاران و هنرمندان را در ارائه آثار خود به این جشنواره فراهم کنند. وی در ادامه به 12 بخش این جشنواره ملی برای شرکت کنندگان اشاره کرد و خاطر نشان شد: نقش ارزشیابی کیفی – توصیفی در بهبود یادگیری دانش آموزان، ایجاد انگیزه در همکاران و دانش آموزان، ارتباط معلم و شاگرد، ارتباط اولیا و معلمان، بازخورد کیفی - توصیفی، شفاهی و کتبی در حین تدریس، تنظیم پوشه کار ( فرایندی و فرآورده ای) از بخش های این جشنواره را تشکیل می دهد. مسئول دبیرخانه کشوری جشنواره ملی فیلم کوتاه ارزشیابی کیفی - توصیفی از اجرای آزمون عملکردی، استفاده از چک لیست ها ( فهرست وارسی، فهرست مشاهدات، مقیاس درجه بندی رفتار و ...)را از دیگر بخش های این جشنواره ملی ذکر کرد.
مقیمی در ادامه راهبردهای تغییر نگرش والدین نسبت به ارزشیابی کیفی-توصیفی، کلاس های چندپایه و سنجش برای یادگیری با تاکید بر الگوی کاربست کلاسی، توجه به ویژگی های روانشناختی استقرار ارزشیابی کیفی-توصیفی در دوره ابتدایی(کاهش استرس، بهداشت روانی دانش آموز و...) و کاربست صحیح ابزارهای جمع آوری و نگهداری اطلاعات در ارزشیابی کیفی-توصیفی را از بخش های دیگر این جشنواره ملی که ویژه پایه ابتدایی است عنوان کرد. مقیمی اضافه کرد: علاوه بر آموزگاران ، مربیان ، مدیران ، معاونین و دانش آموزان مدارس ، هنرمند، فیلم سازان، کارگردانان و هنرمندان نیز می توانند آثار خود را به این دبیرخانه ارسال کنند. وی در ادامه به نحوه اجرا و ارسال آثاربرای دبیرخانه این جشنواره ملی در البرز پرداخت و اظهار کرد: شایسته است کارگروه معاونت آموزش ابتدایی با کمک داوران استانی و رابط دبیرخانه ارزشیابی کیفی – توصیفی در استان ها، بعد از داوری آثار دریافتی در سطح استان مربوطه، 2 نمونه از آثار برگزیده (یک اثر از بخش همکاران فرهنگی و یک اثر از بخش آزاد) را به دبیرخانه کشوری ارزشیابی کیفی-توصیفی مستقر در استان البرز ارسال کنند. مسئول دبیرخانه جشنواره ملی فیلم کوتاه ارزشیابی کیفی- توصیفی در البرز بیان کرد: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره فقط می توانند یک اثر ارائه کنند و فیلم کوتاه تهیه شده نیز حداکثر 20 دقیقه در قالب لوح فشرده ( dvd) باشد. مقیمی مهلت آثار علاقمندان به شرکت در این جشنواره ملی را به معاونت ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ها را تا 28 فروردین ماه 96 ذکر کرد و افزود: پس از ارزیابی آثار از سوی داوران استانی باید آثار منتخب تا 22 اردیبهشت ماه 96 به دبیرخانه کشوری این جشنواره مستقر در معاونت ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز ارسال شود. وی خاطرنشان شد: در این جشنواره ملی از آثار منتخب با هدایای نفیس، اهداء تندیس جشنواره و تقدیر نامه وزارتخانه ای در دو بخش برگزیدگان استانی و کشوری تجلیل می شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود