6 دی 1395
شماره خبر: 171979

ریشه کنی بی سوادی نیازمند یک حرکت جهادی است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

ریشه کنی بی سوادی نیازمند یک حرکت جهادی است


مدیراداره آموزش وپرورش ناحیه دو کرج و شهرستان فردیس گفت: ریشه کنی بی سوادی رسالت اصلی آموزش و پرورش است و این امر مهم نیازمند یک حرکت جهادی می باشد.
،فرشته فهمیده در نشست سالروز نهضت سواد آموزی در این اداره برگزارشد، افزود: با توجه به اهمیت علم‌آموزی در دین مبین اسلام در ایران نیز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ضرورت تشکیل سوادآموزی توسط بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) مورد توجه قرار گرفت. وی با اشاره به فرمایش مقام رهبری مبنی بر اینکه سواد آموزی یک جریان مهم فرهنگی است گفت: با توجه به اهمیت ویژه سواد آموزی در جامعه باید در اجرای هر چه بهتر اهداف این جهاد فرهنگی و ملی تلاش شود. وی افزود : برای دستیابی به توسعه پایدار باید جامعه‌ای باسواد داشته باشیم و سواد آموزی و علم آموزی راه پیشرفت جوامع بشری بوده و سواد و علم دروازه برقراری ارتباط با جهان و عالم هستی است. فهمیده گفت: در هفته نهضت سواد آموزی از برنامه های این اداره دیدار از چهره های موفق سواد آموزی در همایش مدیران و رابطان سوادآموزی با شکوه هر چه بیشتر از این افراد قدردانی می شود. مدیر اداره آموزش وپرورش ناحیه دو کرج و شهرستان فردیس گفت: تاکنون با جذب و ثبت نام 1420 نفر در دوره های مختلف سوادآموزی این اداره می تواند همچون سال قبل رتبه نخست را در استان در جذب سوادآموز کسب کند. فهمیده افزود: از این تعداد 736 نفر سواد آموز ایرانی،144 نفر سوادآموز اتباع،220 نفر در دوره تحکیم و 296 نفر در دوره انتقال مشغول به تحصیل می باشند.
وی اظهار داشت: آموزش وپرورش با جذب 20 نفر آموزش دهنده و تشکیل 234 کلاس سوادآموز مشغول به تدریس هستند. وی با بیان اینکه سواد آموزی قدمتی به اندازه آموزش و پرورش دارد، گفت: امام خمینی(ره) پس از انقلاب اسلامی دستور تشکیل نهضت سواد آموزی را دارند و امروز هم به مدد حمایت های رهبر معظم انقلاب، این نهضت به صورت پویا و زنده در کشور ادامه دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود