7 دی 1395
شماره خبر: 172028

سواد آموزی از شاخصه های مهم توسعه یافتگی است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

سواد آموزی از شاخصه های مهم توسعه یافتگی است


مدیرآموزش و پرورش ناحیه 4 کرج با گرامیداشت هفته نهضت سواد آموزی گفت: یکی از شاخص های توسعه یافتگی ، سواد آموزی در جامعه است.
قاسم پوستین دوز افزود :به همین مناسبت برنامه های متنوعی از سوی آموزش و پرورش ناحیه کرج آغاز شده است. وی اظهار داشت: برنامه های ویژه هفته سواد آموزی ، سومین نشست هم اندیشی گروه های درسی و طرح ملی زنگ ورزش - تندرستی در مدارس در این ناحیه تدوین و برگزار شد. وی با اشاره به روز شمار هفته گرامیداشت سواد آموزی اظهار کرد: به همین مناسبت برنامه های مختلفی از جمله دیدارباخانواده معظم شهداء،تهیه تراکت وبروشور و بنر ،حضورآموزشیاران سوادآموزی درنمازجمعه ،برگزاری نشست خبری وتجلیل ازسوادآموزان برتر در این ناحیه در دستور کاری - اجرایی قرار گرفته است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج بیان کرد: ازمهر ماه سال جاری دربخش سوادآموزی 783نفر از هموطنان ایرانی و 195 نفر از اتباع خارجی ، در بخش تحکیم 193نفر و انتقال 202نفر تحت پوشش کلاس های سواد آموزی در این ناحیه قرار گرفته اند. پوستین دوز گفت : 1373 نفر مجموع سهمیه تخصیصی سواد در این ناحیه بوده که به صورت صد در صدی انجام شده است.
نشست هم اندیشی سرگروه های درسی
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج هدف از برگزاری این نشست را تبادل نظر برای هر چه بهتر هدایت کردن دانش آموزان در فرآیند یادگیری، اثر بخشی و کیفیت بخشی در امور آموزشی عنوان کرد. پوستین دوز بیان کرد: 31 سرگروه درسی فعال در پایه ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم هر یک ماه یکبار گرد هم می آیند تا تجارب عملی و علمی خود را به منظور تقویت بخش آموزشی مورد تبادل قرار دهند. وی به نقش مهم کار تیمی در رسیدن به اهداف آموزشی - تربیتی در عرصه تعلیم و تربیت پرداخت و یاد آور شد: در این نشست های هم اندیشی سر گروه های درسی همواره بر مسئولیت حرفه ای معلمان تاکید می شود. وی اضافه کرد: معلمی یکی از شغل های مهم و تاثیر گذار در جامعه است لذا سرگروه های درسی موظف به انتقال اطلاعات این نشست ها به معلمان در همه مدارس هستند. پوستین دوز در ادامه به جمعیت 109 هزار و 200 نفری دانش آموزان در آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج پرداخت و تصریح کرد: مسئولیت آموزش و تربیت این دانش آموزان را 5 هزار و 600 معلم بر عهده دارد که لازم است به موئلفه های آموزشی و مسائل تربیتی توجه خاصی کنند.
اجرای طرح زنگ ملی ورزش همراه با رادیو ورزش در مدارس
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج گفت: به منظور ترویج ورزش در بین دانش آموزان از آغاز سال تحصیلی 96-95 طرح زنگ ملی ورزش - تندرستی در مدارس این ناحیه اجرایی شده است. پوستین دوز افزود: روز سه شنبه زنگ ملی ورزش همراه با رادیو ورزش در آموزشگاه پسرانه ابتدایی قلم 2 با هدف شادی ، نشاط و تندرستی نواخته شد. وی از ورزش بعنوان مهترین عامل در سلامت جسم و روان انسان یاد کرد و یاد آور شد: در این طرح دانش آموزان در کنار معلمانشان در داخل محوطه مدارس اقدام به نرمش و بازی های بومی - محلی می کنند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود