26 دی 1395
شماره خبر: 172961

تجلیل از 48 فعال سواد آموزی در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تجلیل از 48 فعال سواد آموزی در البرز


آئین تجلیل از 48 فعال سوادآموزی استان البرز با حضور معاون آموزشی نهضت سواد آموزی کشور و مسئولان استانی در سالن امام علی (ع) کرج برگزار شد.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز در این آئین گفت: این افراد در زمینه اجرایی شدن طرح شناسائی، جذب و آموزش افراد بیسواد گروه هدف استان تلاش مستمر و چشمگیری داشته اند.
محرمعلی الهویی افزود: این فعالان سواد در بخش آموختن سواد به اولیا دانش آموزان، ایجاد فرصت های مهارتی در مراکز یادگیری محلی برای افراد بی سواد و کم سواد و همچنین رشد شاخص های آموزشی در دوره های مختلف سواد آموزی در کنار تکریم از سواد آموزان در استان نمونه شناخته شدند. وی بیان کرد: فعالان سواد در البرز علاوه‌ بر آموزش سواد ، مهارت‌های زندگی، حقوق شهروندی و آموزه‌های دینی و مذهبی را با استفاده از کارشناسان مجرب به شرکت کنندگان در کلاس های سواد آموزی و مراکز یادگیری محلی آموزش داده اند. وی اشاره به درصد با سوادی 98/5 درصدی افراد در کشور خاطر نشان شد: به همت فعالان سواد اموزی و حمایت دولت تدبیر و امید در البرز گام های ارزشمندی برای ریشه کنی بی سوادی برداشته است. الهویی تصریح کرد: البرز با برداشتن گام های مثبت در این راه از میانگین کشوری نیز پیشی گرفته و از ابتدای سال تا کنون از سهمیه تعیین شده در سال 95 که 7 هزار و 700 سواد آموز بوده حدود 7 هزار نفر سواد آموز تحت پوشش سواد آموزی در نواحی و مناطق 8 گانه آموزش و پرورش این استان قرار گرفته است. وی اضافه کرد: در بخش سواد آموزی البرز سه شاخص دسترسی، کیفیت و مدیریت اساس طرح های سواد آموزی برای جلب رضایت سواد آموزان را تشکیل می دهد. وی در ادامه به سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی (ره) در 7 دی ماه سال 1358 پرداخت و یاد آور شد: از چهارم دیماه تا دهم دیماه به منظور اهمیت، ضرورت سواد آموزی ، مخاطرات و مضرات بی سوادی در کشور به نام هفته سواد آموزی نامگذاری شده است.در این با اهدا لوح تقدیر از فعالان عرصه سواد آموزی در استان البرز تجلیل شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود