26 دی 1395
شماره خبر: 172979

تشکیل شورای نظارت و ارزشیابی آثار در فردیس منوط به ثبت ٥ گروه نمایشی و تشکیل انجمن نمایشی است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

 تشکیل شورای نظارت و ارزشیابی آثار در فردیس منوط به ثبت ٥ گروه نمایشی و تشکیل انجمن نمایشی است


خوب پور در حاشیه نشست فرماندار با هنرمندان این شهرستان و بررسی مشکلات آنها از فراهم کردن سازوکار تشکیل انجمن ها و کانون های فرهنگی هنری در شهرستان خبر داد.
جان محمد خوب پورضمن بیان اینکه تشکیل انجمن های صنفی فرهنگی، هنری بویژه انجمن نمایش زمینه تشکیل شورای نظارت و ارزشیابی مستقل در شهرستان را فراهم می کند گفت: علاوه بر این شرط تشکیل انجمن نمایش در شهرستان ثبت ٥ گروه نمایشی در سامانه ثبت گروه های نمایشی کشور است که با توجه به پتانسیل های هنری فردیس می توانیم شاهد ثبت بیش از ٥ گروه تئاتری سطح الف این سامانه باشیم.
وی ظرفیت های محدود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس را متعلق به هنرمندان دانست و افزود: با وجود کمبود زیرساخت ها برای تمرین، ارائه نمایش و آثار هنری تجسمی و همچنین کمبود اعتبارات، ظرفیت های این اداره در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت که لزوم آن مراجعه هنرمندان به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، معرفی خود و مشارکت در تکمیل بانک اطلاعاتی هنرمندان شهرستان می باشد. سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس پیگیری ایجاد پلاتو و گالری در فرهنگسرای ولایت با توجه به اعتبارات تخصیص یافته و همچنین ساماندهی تبلیغات محیطی را از اولویت های اداره متبوعش عنوان کرد. وی با ارائه آماری از ظرفیت های فرهنگی و هنری شهرستان گفت: در شهرستان فردیس ١٥ آموزشگاه هنرهای تجسمی، ٧ آموزشگاه موسیقی، ٣ آموزشگاه سینمایی در حال تأسیس، ٢٠ مؤسسه فرهنگی- هنری، ١٩ کانون تبلیغاتی مجوزدار، ٨ نمایندگی نشریات مختلف سراسری و استانی، نشریه محلی خبر فردیس مختص شهرستان، چندین سایت خبری، ٣١کانون فرهنگی مساجد و ١٣ مؤسسه قرآنی وجود دارد و متأسفانه تا کنون هیچ انجمن یا کانون فرهنگی، هنری سطح شهرستان به ثبت نرسیده است. خوب پور ادامه داد: شهرستان فردیس دارای توانمندی های فرهنگی، هنری بسیاری است که با شناسایی، تقویت، حمایت و رفع موانع و مشکلات آنها می توان در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی گام های مؤثری برداشت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود