16 بهمن 1395
شماره خبر: 174096

تعامل اولیاء و مدرسه برای حل مشکلات دانش آموزان

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تعامل اولیاء و مدرسه برای حل مشکلات دانش آموزان


مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج گفت: مشکلاتی وجود دارد که دانش آموزان را تهدید می کند که لازم است با تعامل بیشتر خانواده ها و مدرسه برای آگاهی بخشی و کاهش آسیب ها در بین دانش آموزان گام های جدی و اساسی برداشته شود.
قاسم پوستین دوز در همایش خانواده موفق و طرح مشکات آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج در سالن شهدای سپاه با تبریک سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد امام راحل و شهدای گرانقدر، افزود: خانواده نقش مهی در شکل گیری و رشد شخصیتی، مهارت آموزی و فرآیند تعلیم و تربیت دانش آموزان دارد لذا برای کاهش مشکلات دانش آموزان و پویایی آینده سازان ایران اسلامی باید تعامل بیشتری با کانون مدرسه داشته باشند. وی اظهار کرد: طرح مشکات نیز در مدارس با اهدافی از جمله تحکیم بنیان خانواده، تقویت دانش والدین در مهارت فرزند پروری و بهبود تعاملات بین والدین و مدرسه در حال اجراست. وی اجرای این طرح را برای کاهش آسیب ها در بین دانش آموزان ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: با درک صحیح از شرایط دانش آموزان می توان گام های موثری در آگاه سازی دانش آموزان و مهارت افزایی آنها برداشت. مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج بیان کرد: خانواده ، دانش آموز و مدرسه سه ضلع مثلثی است که باید با تعامل و همدلی در پیشگیری و کاهش آسیب ها و مشکلات در مدارس اقدام کنند.
پوستین دوز اضافه کرد: برای پیشگیری از آسیب دیدگی دانش آموزان در حوزه های اجتماعی ، فرهنگی و دینی باید مراقبت بیشتر ی کنیم. وی رصد کردن آسیب ها در بین گروه سنی دانش آموزان را از سوی والدین و مدرسه ضروری دانست و یاد آور شد: در زمینه شناخت دانش آموزان نسبت به آسیب ها باید با حساسیت و با برنامه آموزشی - مهارتی اقدام کرد. در این آئین به مناسبت ایام مبارک دهه فجر سرود های انقلابی از سوی گروه سرود دانش آموزان فرزانگان ناحیه 4 کرج و گروه موسیقی سنتی سارنج اجرا شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود