22 بهمن 1395
شماره خبر: 174498

آغاز مسابقات قرآن و عترت در آموزش و پرورش ناحیه یک کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

آغاز مسابقات قرآن و عترت در آموزش و پرورش ناحیه یک کرج


به مناسبت دهه اول فاطمیه، سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت در مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک کرج روز شنبه در کانون فرهنگی - تربیتی امام علی (ع) آغاز شد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج دراین آئین هدف از برگزاری این مسابقات را آشنایی دانش آموزان با قرآن، نماز و عترت و اهل بیت(ع) در زندگی دانست و افزود: هفته قرآن و عترت در راستای تحقق منویات امام خمینی(ره)، رهبری معظم انقلاب و راهبردهای منشور توسعه فرهنگ قرآنی در مدارس برگزار می شود. فرزاد شعبانی انس با قرآن را منوط به توجه به قرائت و تدبر در قرآن کریم دانست و خاطرنشان شد: این مراحل مقدمه ای برای عمل به قرآن است به گونه ای که آنچه را از این کتاب الهی یاد گرفته ایم به دیگران منتقل کنیم که قسمتی با زبان و قسمتی دیگر باعمل خود شخص است. وی ابراز امیداواری کرد که برگزاری مسابقات و برنامه های قرآنی در مدارس زمینه گسترش و احیا برنامه های قرآنی را فراهم کند زیرا ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانش آموزان آنها زا در برابر تمام معضلات اجتماعی محفوظ می کند.
وی بیان کرد: رقابت های قرآنی دانش آموزان در رشته های حفظ (موضوعی و ترتیبی)، قرائت، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم و رقابت های عترت شامل نهج البلاغه در سه مقطع تحصیلی بین مدارس این ناحیه آغاز شده است. شعبانی با بیان اینکه از رتبه های برتر مسابقات قرآن تجلیل می شود یاد آور شد: نخستین مرحله انس با قرآن مرتبه « گوش دادن به قرآن » است که متفاوت با شنیدن است و مستلزم تجزیه و تحلیل و نیاز به حضور ذهن دارد. وی مرحله دوم انس با قرآن کریم را نظر کردن به این کتاب آسمانی برشمرد و تصریح کرد: با توجه به فرمایش امام علی (ع) در کنار نگاه به کعبه و نگاه با رحمت به والدین، عبادت محسوب می شود.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با اشاره به اینکه این مسابقات دردوهفته برای دانش آموزان در این ناحیه برگزار می شود ،گفت: 760 دانش آموز پسر و 830 دختر در آن شرکت می کنند. شعبانی بیان کرد: در این مسابقات دانش آموزان پایه ابتدایی و متوسطه اول و دوم در 13 رشته شرکت کرده اند که مسابقات دختران در دبیرستان شرافت و پسران در دهخدا برگزار می شود. وی ادامه داد: دانش آموزان آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در سال گذشته در مسابقات قرآن و عترت در سطح کشوری موفق به کسب 5 رتبه برتر در رشته های مختلف شدند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود