1 اسفند 1395
شماره خبر: 175021

اجرای 57 برنامه فرهنگی- آموزشی ویژه بانوان در مدارس البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

اجرای 57 برنامه فرهنگی- آموزشی ویژه بانوان در مدارس البرز


مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: 57 برنامه فرهنگی - آموزشی ویژه بانوان در مدارس این استان اجرا شد.
فریده بزنی بیرانوند افزود: این برنامه ها به منظور ایجاد روحیه وحدت و نشاط، تحکیم بنیان خانواده ، اهمیت عفاف و حجاب در جامعه، آشنایی بانوان با زنان انقلابی، یاد آوری مسئولیت اجتماعی، معرفی بانوان کارآفرین و نقش زنان در اقتصاد خانواده تدوین و اجرایی شد. وی بانوان را مدیران کانون خانواده ایرانی دانست و اظهار کرد: ایجاد علاقه به فرهنگ غنی اسلامی - ایرانی، آشنایی با هرم غذایی سلامت و طب سنتی، فضای رسانه ای ، آسیب های اجتماعی ، تاثیر ورزش در سلامت و تندرستی اعضای خانواده ، مدیریت زمان و خانواده را از دیگر اهداف برنامه های ویژه بانوان در مدارس البرز برشمرد. وی از ارتقاء شناخت بانوان با علوم و فنون روز دنیا، بررسی عوامل پیروی کور کورانه از مد،تاثیر گذاری ارتباطات در رفتار های اجتماعی، یافتن استعدادها ، مروری بر هنرهای معاصر، آشنایی با اصول و روش های دفاع غیر عامل و تاثیر دین و قرآن بر سلامت انسان و جامعه را از اهداف دیگر این برنامه آموزشی - فرهنگی در البرز عنوان کرد. وی تصریح کرد: این برنامه ها در قالب نشست های تخصصی، جشنواره، کلاس های آموزش خانواده، کارگاه، بازدید علمی- شغلی، تحقیق، مقاله، مسابقه، نمایشگاه، نمایش تئاتر و میز مشاوره در مدارس، کانون های فرهنگی و تربیتی، مراکز مذهبی و زیارتی و طبیعت برای بانوان تحت پوشش در حوزه کاری - اجرایی آموزش و پرورش البرزعملیاتی شد.
مسئول بانوان اداره کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به شرکت بیش از 3 هزار نفری بانوان در این برنامه ها اشاره و خاطر نشان شد: یکی از برنامه های مهم کارشناسی امور بانوان در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش این استان را آموزش خانواده و آسیب های اجتماعی تشکیل می دهد. بیرانوند گفت: در برگزاری این برنامه ها که با هدف آگاهی بخشی ، تقویت فرهنگ ایرانی- اسلامی و مسئولیت پذیری درکانون خانواده و اجتماع ، امید به آینده ، افزایش عزت نفس ، حفظ روحیه خود باوری و ملی و ... در استان اجرا شد، کارشناسان و اساتید مجرب دانشگاهی مشارکت ، همراهی و همفکری کردند. وی یاد آور شد: برای بانوان شاغل در اداره های آموزش و پرورش استان البرز نیز 9 برنامه با محوریت مسابقه های فرهنگی - ورزشی از جمله جشنواره غذا، کو هپیمایی، دلنوشته با موضوع امام ، شهدا و ولایت،طراحی جدول، برشور آموزشی - حماسی و دستاوردهای خانگی برگزار شد.وی اضافه کرد: این برنامه در بهمن ماه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ویژه بانوان و دختران دانش آموز در البرز اجرا شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود