15 اردیبهشت 1396
شماره خبر: 177710

شرکت بیش از 12 هزار دانش آموز البرزی در آزمون استعدادهای درخشان

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

شرکت بیش از 12 هزار دانش آموز البرزی در آزمون استعدادهای درخشان


رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان البرز گفت که 12 هزار و 330 دانش آموز این استان در آزمون استعدادهای درخشان شرکت کردند.
ابوالفضل شاه بیگ افزود: ثبت نام شدگان آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی 97-1396 ، کارت های ورود به جلسه آزمون را از روز شنبه مورخ 1396/2/9 ازطریق سامانه دریافت کردند.
وی اظهار کرد: کارت های ورود به جلسه آزمون از روز شنبه مورخ 1396/2/ ازطریق سامانه ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان را به نشانی azmoon.medu.ir دریافت کردند. وی بیان کرد: در این آزمون دانش آموزان پایه ششم و نهم مدارس البرز در 51 حوزه امتحانی حضور داشتند. رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان البرز تصریح کرد: در برگزاری این آزمون 550 نفر بعنوان عوامل اجرایی آزمون مشارکت کردند. شاه بیگ یادآور شد:در این آزمون دانش آموزان پایه های ششم و نهم مدارس البرز برای ورود به دبیرستان های دوره اول و دوم متوسطه استعدادهای درخشان این استان به رقابت پرداختند. وی با اشاره به اینکه نتایج این آزمون در دهه اول تیرماه اعلام می شود خاطر نشان شد: 997 دانش آموز پس از اعلام نتایج در مدارس استعدادهای درخشان استان البرز پذیرش می شوند. وی گفت: 702 دانش آموز به مدارس استعدادهای درخشان در متوسطه دوره اول و 295 دانش آموز دیگر در متوسطه دوره دوم راه پیدا می کنند. در مدارس استعدادهای درخشان البرز 4 هزار و 717 نفر تحصیل می کنند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود