22 اردیبهشت 1396
شماره خبر: 178031

با دست توانمند معلمان چشم انداز آینده کشور ترسیم می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

با دست توانمند معلمان چشم انداز آینده کشور ترسیم می شود


معاون وزیر و رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت با دست توانمند معلمان چشم انداز آینده کشور ترسیم می شود زیرا این قشر دلسوز الگوهای اولیه دانش آموزان در جامعه اند.
عبدالرسول عمادی در آئین بزرگداشت مقام معلم در شهرستان طالقان، گفت: در جامعه اگر جایگاه معلم شناخته شود آن جامعه روی پیشرفت و تعالی فرهنگ را به خود خواهد دید. وی اظهار داشت: روز معلم، روز بزرگداشت عشق و ایثار است زیرا معلم کسی است که علم را جرعه جرعه در جان ها جاری می کند. وی بیان کرد: معلمان با دانش خویش، جامعه را می سازند و فردایی باشکوه را برای کشور رقم می زنند.
وی با اشاره به اینکه روز معلم، روز پاسداشت از عزیزانی است که در سنگر علم و دانش، سربازانی با اخلاص و دانشمند تربیت می کنند، یادآور شد: روح بلند و والای معلم همواره روشنی بخش جامعه بشری بوده و به همین دلیل است که شیفتگان و عاشقان تعلیم و تربیت در سخت ترین شرایط کمترین آسیب را به خود می بینند. رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در ادامه به نقش کلیدی معلمان در جامعه پرداخت و افزود: معلمان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان هستند. وی تصریح کرد: معلمان جامعه، انسان سازان نسل بعدی‌اند، لذا نقش آنان به گفته حضرت امام خمینی (ره) همچون نقش انبیا برای مردم است. وی گفت : معلم باید نیروی فکری متعلم را پرورش دهد و او را به سوی استقلال رهنمون کند و همچنین باید قوه ابتکار او را زنده کند. عمادی یادآور شد: معلم بودن، تنها در انحصار معلومات نیست و هر معلم باید با هنر معلمی آشنا باشد تا بداند چگونه از معلومات خود بهره بگیرد و چگونه با شاگردان ارتباط برقرار سازد. وی اضافه کرد: معلم نمونه با بهره گیری از فنون روان شناسی، با قدرت و مهارت، امواج متلاطم کلاس را آرام کرده و تسلط و توانایی اداره کلاس را عملاً عرضه می کند. رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نخستین و اساسی ترین نشانه معلم نمونه، برخورداری او از سوز و گداز انسان سازی است زیرا این ویژگی مهم نشانه عشق وی به مدرسه ، کلاس درس و آینده کشور است. در این آئین با اهداء لوح سپاس و کارت هدیه از 24 معلم شاخص و14 معلم بازنشسته و تعدادی از خانواده های معزز شهدای فرهنگی و جانبازان تجلیل شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود