14 تیر 1396
شماره خبر: 180579

نهادینه کردن آموزه های دینی در خانواده های ایرانی ضروریست

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

نهادینه کردن آموزه های دینی در خانواده های ایرانی ضروریست


حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی،مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت:با توجه به توسعه نرم افزار های جدید در حوزه فضای مجازی،نهادینه کردن آموزه های دینی در خانواده های ایرانی ضروریست.
حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی،مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت:با توجه به توسعه نرم افزار های نوین در حوزه فضای مجازی،نهادینه کردن آموزه های دینی در خانواده های ایرانی ضروریست.
وی ادامه داد:خانواده مهمترین کانون تشکیل دهنده رفتار اجتماعی در جامعه است که اگر اعضای خانواده ها به خوبی با آموزه های دینی آشنا شوند که در اینصورت همین آموزه ها عاملی مهم در اصلاح ساختار رفتاری افراد جامعه خواهد بود. سید عباس مسعودی،خاطر نشان کرد:باید قرآن و آموزه های آن به معنای واقعی در سطح خانواده و جامعه به‌عنوان یک فرهنگ ارزشمند نهادینه شود و این مهم یکی از مسئولیت های مهم دستگاه های فرهنگی با حمایت مسئولان اجرایی است. این مسئول فرهنگی، گفت:تبلیغات اسلامی یکی از نهادهای اثرگذار در راستای ایجاد تحول فرهنگی در سطح خانواده و اجتماع است که با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی توانسته است گام های بسیار خوبی را در این زمینه بردارد. وی اجرای گفتمان در سطح مدارس،جلسات پرسش و پاسخ توسط روحانیون مستقر و مبلغین اعزامی در مساجد و حسینیه ها با توجه به مناسبت های مذهبی،برنامه های جذاب قرآنی به‌ویژه در ماه مبارک رمضان از قبیل محفل انس با قرآن کریم،کلاس های روخوانی و روانخوانی،قرائت تفسیر و تربیت حافظ قرآنی را از مهمترین این برنامه ها در راستای تحول فکری و فرهنگی برشمرد. حجت‌الاسلام مسعودی،اذعان کرد:پدر و مادر باید با قرائت کتاب وحی در خانه صفای و جلای معنوی به فضای خانه بدهند چراکه همین امر در پرورش روحیه معنوی فرزندان اثر گذار خواهد بود. این مسئول فرهنگی،ادامه داد:نگاه به قرآن کریم در خانواده ها نباید یک نگاه به‌عنوان کتاب زینتی باشد بلکه باید قرآن کریم را مهمترین عامل در جهت دهی به زندگی فردی و اجتماعی خود قلمداد کنند.
مسئول ارشد سازمان تبلغات اسلامی البرز،در پایان اظهار امیدواری کرد:که بتوانیم با بهرگیری از شیوه های تبلیغی اثرگذار آموزه های قرآنی در سطح خانواده ها و اجتماع نهادینه کنیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود