23 تیر 1396
شماره خبر: 180959

شرکت 600 دانش آموز پژوهشگر البرز در جشنواره ملی سلول های بنیادی

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

شرکت 600 دانش آموز پژوهشگر البرز در جشنواره ملی سلول های بنیادی


مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت که 600 دانش آموز پژوهشگر این استان در دومین کنگره بین المللی و جشنواره ملی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور شرکت کردند.
خسرو ساکیافزود: این جشنواره، یک فرصت مناسب و منحصر به فرد برای ارج نهادن به سرمایه های ارزشمند دانش آموزی است. وی اظهار کرد: بروز استعدادها و خلاقیت دانش آموزان در حوزه ی سلول های بنیادین و پزشکی بازساختی از دستاوردهای مهم این جشنواره ملی است. وی از تعامل دانش آموزان، تبادل تجربیات آزمایشگاهی و تحقیقاتی، ایجاد ارتباطات علمی و دوستانه به عنوان اهداف و مزایای جشنواره ملی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی ذکر کرد. وی تصریح کرد: برگزای این گونه المپیاد ها و جشنواره ها در ترویج علم و فناوری و ترغیب آینده سازان این کشور به علوم جدید تاثیر بسزایی دارد. مدیر کل آموزش و پرورش البرز خاطر نشان کرد : این جشنواره به مدت سه روز در سالن اجلاس سران تهران آغاز شده است که بخش مهمی از این جشنواره ملی به برنامه های ویژه ی دانش آموزان اختصاص دارد.
ساکی با اشاره به اینکه دبیرخانه دانش آموزی سلول های بنیادین و پزشکی بازساختی در البرز مستقر است، افزود: برای شرکت در این برنامه 300 طرح و ایده از دانش آموزان در زمینه پژوهشی، آموزشی و ترویجی از استان های مختلف کشور به این استان ارسال شد. وی گفت: از مجموع این طرح ها ،40 مقاله پژوهشی و 29 اثر نمایشگاهی در محورهای آموزشی و ترویجی برتر شناخته شد که در این جشنواره در معرض دید علاقمندان گذاشته شده است. وی یادآور شد: مقاله های منتخب دانش آموزان کشور به مدت سه روز در سالن ویژه دانش آموزی در محل برگزاری جشنواره ملی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به صورت سخنرانی ارائه و سایر آثار در غرفه های متعدد به نمایش گذاشته شده است. ساکی بیان کرد: حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در افزایش تعداد پژوهش سراها ، زمینه و بستر لازم برای گسترش فعالیت های علمی و پژوهشی دانش آموزان کشور را بیش از پیش فراهم کرده است. وی گفت: دانش آموزان استان البرز در روزهای پنجشنبه و جمعه در محل برگزاری جشنواره ملی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی حضور دارند. استان البرز 440 هزار دانش آموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود