27 مرداد 1396
شماره خبر: 182541

آموزش مهارت آموزی به دانش آموزان البرزی با هدف گسترش فرهنگ کارآفرینی

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

آموزش مهارت آموزی به دانش آموزان البرزی با هدف گسترش فرهنگ کارآفرینی


13 برنامه آموزش فنی و حرفه ای با مشارکت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانی با هدف مهارت آموزی و گسترش فرهنگ کارآفرینی در حال اجرا است.
این دوره‌های مهارتی به منظور توانمندسازی، ارتقاء سطح خودباوری و تقویت روحیه کار، تلاش، فرهنگ و مسؤولیت پذیری دانش آموزان در ایام فراغت تابستان اجرایی شده است. طبق بررسی های کارشناسان آموزش و پرورش البرز ، این دوره های آموزشی با استقبال دانش آموزان و خانواده ها همراه شده است. یکی از درخواست های مهم والدین دانش آموزان البرزی در بازدید کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش البرز از کارگاه های آموزشی دوره های کوتاه مدت دایر شده در استان را افزایش این مراکز در استان البرز و همچنین راه اندازی مراکز سیار آموزش فنی و حرفه ای ویژه دانش آموزان در طول سال تحصیلی در قالب برنامه های آموزشی فوق برنامه است که نیاز به توجه بیشتر آموزش و پرورش و فنی حرفه ای دارد. ' هر دانش آموز، یک مهارت' شعار پایگاه های تابستانی اوقات فراغت دانش آموزان استان البرز است و به همین دلیل برنامه های امسال آموزش و پرورش و فنی و حرفه ای به مصداقی عملی در حمایت از اشتغال در تحقق اقتصاد مقاومتی با رویکردی برای توانمند سازی دانش آموزان با کسب آموزش های مهارتی تبدیل شده است. معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز درگفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال باید با نظم دادن به برنامه‌های فرهنگی وآموزشی و با ایجاد هماهنگی از بسیاری از موازی‌کاری ها در جامعه جلوگیری کرد. مسعود مهران نیا اظهار داشت: انتخاب شعار 'هر دانش آموز یک مهارت' می تواند طرحی نو برای غنی تر شدن برنامه های اوقات فراغت و راهکاری برای بروز خلاقیت و نوآوری دانش آموزان باشد. وی افزود: در تابستان 96 تلاش کرده ایم با مشارکت و همراهی اداره کل آموزش فنی حرفه ای البرز، دوره های آموزشی کوتاه مدت فنی و حرفه ای را ویژه دانش آموزان در پایگاه های تابستانی 96 این استان برگزار کنیم. وی بیان کرد: این دوره ها با باور اینکه ارایه آموزش های فنی متناسب با نیاز بازار کار و ظرفیت های درونی دانش آموزان زمینه اشتغال را برای آینده آنها مهیا سازد در پایگاه های تابستانی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در سال 96 برنامه ریزی و عملیاتی شده است. معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه امروز اشتغال و دستیابی به شغل مورد علاقه و در عین حال در آمدزا، از اساسی ترین نیازهای جوانان و دانش آموزان در آینده به شمار می رود،ادامه داد: همه دانش آموزان باید در کنار تحصیل خود را موظف به مهارت آموزی در یک حرفه که به آن علاقه دارند بدانند. وی برمهارت آموزی و پرورش نیروی کار ماهر، در قالب آموزش های پیش از اشتغال و حین اشتغال به نحوی که با نیازسنجی و انتظارات بازار تناسب داشته باشد تاکید کرد و یاد آور شد: مهارت آموزی یک ضرورت غیر قابل اجتناب در جامعه است زیرا بستر و روحیه خودباوری و کارآفرینی را در جامعه بوجود می آورد. معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: باید با فراهم کردن ساختارهای مناسب، دانش آموزان به آموزش های مهارتی گرایش پیدا کنند زیرا سازمان فنی و حرفه ای و در هنرستان های کاردانش و فنی حرفه ای آموزش و پرورش البرز ظرفیت خوبی برای این مهم وجود دارد.
مهران نیا با بیان اینکه در برنامه مهارت آموزی کوتاه مدت یک هزار دانش آموز دختر و پسر البرزی تحت پوشش طرح تابستانه 96 مهارت آموزی قرار گرفته اند، خاطر نشان کرد: مهارت فنی در قالب 13 برنامه دوره آموزشی و کارگاهی در این استان به اجرا در آمده است. وی محل اجرای برنامه های مهارت آموزی را برای دانش آموزان در مراکز فنی حرفه ای شهید خدایی و رهبری ، الزهراء ، نظرآباد، اشتهارد، هشتگرد، زیبا دشت و کرج ذکر کرد. وی تاکید کرد: برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان ‎در استان البرز 500 پایگاه تابستانه فعال شد. استان البرز 440 هزار دانش آموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود