12 شهریور 1396
شماره خبر: 183410

موفقیت دانش آموزان کرجی در جشنواره بین المللی

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

موفقیت دانش آموزان کرجی در جشنواره بین المللی


دانش آموزان نخبه ناحیه 3 آموزش و پرورش کرج در جشنواره بین المللی اختراعات و ابداعات کشور کانادا به برتری دست یافتند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج گفت: در این جشنواره بین المللی دانش آموزان کرجی 4 مدال طلا و نقره برای کشور و استان البرز به دست آوردند. عبدالکریم رستمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دومین نمایشگاه بین المللی ابداعات و اختراعات کانادا ' ican2017 ' به تازگی برگزار شد که در آن دانش آموزان ناحیه 3 کرج موفق شدند 3 مدال طلا و یک نقره را به خود اختصاص دهند. وی اظهار کرد : دراین نمایشگاه کوثر شورگشتی از مرکز استعدادهای درخشان فرزانگان با طرح 'روشی نوین در تشخیص سلول های سرطانی با استفاده از لیزر' ، پارسا فرخی و محمدعلی فرخی از دانش آموزان دبیرستان باهنر ٣ با طرح' نگهدارنده میلگرد در فواصل ثابت جهت انجام فرایند بتن ریزی سازه های بتنی' ونرگس نریمانی، بهرادکاظمی از دبیرستان غیردولتی جامی موفق به کسب مدال طلای دومین نمایشگاه بین المللی ابداعات واختراعات کانادا شدند. وی بیان کرد: مهسا حنیفه و زهرا گروسی ازدیگر دانش آموزان دبیرستان غیردولتی جامی این ناحیه در جشنواره بین المللی کانادا ، مدال نقره را به دست آورند.وی اضافه کرد: این نمایشگاه از طرف انجمن بین المللی نوآوری و مهارت های پیشرفته تورنتو زیر نظر انجمن معنوی اختراعات جهان و فدراسیون جهانی مخترعین درکشورکانادا با حضور ومشارکت کشورهای مختلف جهان از جمله ایران،انگلستان، فرانسه و آمریکا برگزارشد.
***کسب رتبه هشتم کشوری در سوادآموزی
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد که این استان موفق به کسب رتبه هشتم کشور شد. محرمعلی الهویی بیان کرد: برنامه محوری یکی از اصول مهم برای توسعه کمی وکیفی فعالیت های در بخش سوادآموزی است که در استان البرز این مهم در سرلوحه کاری قرار گرفت. وی تصریح کرد: رشد و ارتقاء جایگاه سوادآموزی استان البرز در کشور حاصل تلاش صادقانه همه همکاران و فعالیت های برنامه محور در حوزه سواد آموزی در این استان است. الهویی ادامه داد: برای گسترش دامنه سواد باید از تمام ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی از جمله شورای پشتیبانی،کارگروه بهبود کیفیت ، مدارس و سایر دستگاه ها به منظور شتاب بخشی به فعالیت های سوادآموزی و پوشش صد در صدی حجم و برنامه ابلاغی در سال 96 بهره گیری کنیم.
*** کسب رتبه دوم کشوری در جشنواره نوجوان سالم
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج گفت : هورمزد اعلایی دانش آموز دبیرستان متوسطه اول ناحیه یک در جشنواره کشوری نوجوان سالم رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.
فرزاد شعبانی افزود: در ششمین جشنواره نوجوان سالم در استان البرز ، آموزش و پرورش ناحیه یک کرج 16 رتبه برتر کسب کرد. وی تصریح کرد: از این تعداد 3 نفر به مرحله کشوری جشنواره نوجوان سالم راه پیدا کردند. وی اضافه کرد: هورمزد اعلایی در این جشنواره رتبه دوم کشور را در رشته مقاله نویسی از آن خود کرد. وی تاکید کرد: جشنواره نوجوان سالم در مدارس کشور با هدف ترویج شیوه های زندگی سالم و پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر،سوء مصرف مواد و آسیب های اجتماعی به منظور شناسایی،کشف، پرورش و رشد و شکوفایی استعدادهای هنری و افزایش مهارت و سطح آگاهی دانش آموزان ویژه دانش آموزان متوسطه اول و دوم برگزار می شود. استان البرز 440 هزار دانش آموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود